نویسنده: حسن اکرامی
// چهار شنبه, ۲۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۷

فراخوان اتحادیه‌ کارگری فرانسه برای اعتصاب کارمندان شعبه پاریس یوبیسافت

یکی از اتحادیه‌های کارگری فرانسه، کارمندان شعبه پاریس یوبیسافت را به اعتصاب دعوت کرده است.

یوبیسافت هفته گذشته اعلام کرد که سال ۲۰۲۳ را به خوبی شروع نکرده است. تاریخ انتشار بازی Skull and Bones برای ششمین بار به تعویق افتاد و از آن مهم‌تر ناتوانی یوبیسافت در انتشار بازی‌های محبوب و پرفروش ضربه سنگینی به وضعیت مالی این شرکت زده است. حال به نظر می‌رسد یوبیسافت با دردسرهای بیشتری رو‌به‌رو است؛ زیرا اتحادیه Solidaires Informatique خواستار اعتصاب کارکنان شعبه‌ی پاریس یوبیسافت در ۲۷ ژانویه (۷ بهمن) شده است.

این تصمیم کارکنان شعبه پاریس یوبیسافت از اظهارات اخیر ایو گیلموت، مدیرعامل یوبیسافت ناشی می‌شود که در گزارش مالی هفته گذشته اعلام کرد این شرکت به‌دنبال کاهش ۲۰۰ میلیون یورویی هزینه‌ها در دو سال آینده ازطریق تجدید ساختار هدفمند و واگذاری برخی دارایی‌های غیر مهم است.

در ادامه کوتاکو گزارش داد که گیلموت در یک ایمیل به کارمندان یوبیسافت گفته است به انرژی و تعهد کامل آن‌ها برای اطمینان از بازگشت به مسیر موفقیت نیاز دارد. گیلموت در ادامه گفته است: «همچنین من می‌خواهم که هر یک از شما به‌صورت ویژه مراقب هزینه‌ها و ابتکارات خود باشید تا مطمئن شوید تا حد امکان کارآمد و صرفه‌جو عمل می‌کنیم.»

ایو گیلموت، رئیس یوبیسافت

به نظر می‌رسد این سخنان گیلموت خشم اتحادیه Solidaires Informatique را برانگیخته است تا جایی که این اتحادیه اظهارات گیلموت را «فاجعه بار» خواند و او را به برنامه‌ریزی برای کاهش کارکنان، تعطیلی محتاطانه استودیوها، کاهش حقوق و اخراج پنهانی متهم کرد. این اتحادیه در فراخوان اعتصاب خود نوشت:

«آقای گلیموت در چندین فرصت سعی داشته است تقصیر را باز هم به گردن کارمندان بیندازد. او از ما انتظار دارد که متحد شویم و همه تلاش خود را به کار گیریم و تا حد امکان کارآمد و صرفه‌جو باشیم. این بیانیه به معنای اضافه‌کاری، فشار مدیریتی، فرسودگی شغلی و غیره است. آقای گیلموت از کارمندانش بدون هیچ جبرانی، چیزهای زیادی می‌خواهد».

شعبه پاریس یوبیسافت اعلام کرد که حقوق و دستمزد در این شرکت نتوانسته با نرخ تورم هماهنگی کند و این شرکت قانون یک هفته کاری چهار روزه را اجرا نکرده است. به نظر می‌رسد یوبیسافت در سال ۲۰۲۱ طرح یک هفته کاری ۳۶ ساعته را آزمایش کرده اما در ادامه آن را لغو کرده است. همچنین کارمندان ادعا دارند هیچ‌گونه حمایتی برای تیم‌های توسعه خسته پس از تکمیل پروژه‌های آن‌ها وجود ندارد.

در همین راستا، اتحادیه‌ی Solidaires Informatique در طرح شکایت خود چهار خواسته را مطرح کرده است که شامل افزایش فوری ۱۰ درصدی همه حقوق‌ها بدون توجه به افزایش سالانه آن برای جبران تورم، بهبود شرایط کار به‌ویژه اجرای قانون هفته کاری چهار روزه، شفافیت در مورد تکامل نیروی کار هم در سطح محلی و هم در سطح جهانی و درنهایت ارائه‌ی یک تعهد قوی دربرابر اخراج‌های پنهان و محکوم کردن سیاست‌های مدیریتی نادرست که کارکنان را به استعفا سوق دهد، می‌شوند.

بازی های آینده یوبیسافت

این اتحادیه در ادامه بیانیه خود نوشت: « از آنجایی که آقای گیلموت و دستیارانش فقط زبان قدرت را درک می‌کنند، Solidaires Informatique از کارکنان یوبیسافت پاریس می‌خواهد تا در روز جمعه ۲۷ ژانویه از ساعت دو تا ۶ بعد از ظهر دست به اعتصاب بزنند».

این فراخوان برای اعتصاب محدود به شعبه پاریس یوبیسافت می‌شود و مربوط‌به تمام اعضای این شرکت نیست؛ زیرا Solidaires Informatique یک اتحادیه کارگری فرانسوی است که شعبه‌ای در استودیوی پاریس و بسیاری از شرکت‌های فناوری دیگر در فرانسه دارد. این اولین بار نیست که این اتحادیه علیه یوبیسافت اقدام کرده است. در سال ۲۰۲۱ این اتحادیه به‌دلیل اتهامات مربوط‌به آزار کارمندان یک شکایت قانونی بر علیه یوبیسافت انجام داد و در اواخر همان سال از برنامه‌های یوبیسافت برای انتقال تمرکزش روی NFT انتقاد کرد و گفت این اقدامی مضر، پرهزینه و مخرب برای محیط زیست است.

نظر شما درباره‌ی این خبر چیست؟ آن را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع PCgamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده