نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۸

مرور تاریخچه Gran Turismo در تریلر ۲۵ سالگی مجموعه

استودیو پولی‌فونی دیجیتال تریلر جدیدی را به‌مناسبت ۲۵امین سالگرد مجموعه گرن توریسمو پخش کرد.

گرن توریسمو یکی از سری بازی‌هایی است که به اندازه پلی استیشن قدمت دارد. این مجموعه امسال ۲۵امین سالگرد خود را با یک تریلر و پیام تازه از کازونوری یامائوچی، رئیس استودیو Polyphony Digital جشن گرفته است. این تریلر نگاهی به تمام نسخه‌های Gran Turismo می‌اندازد که تا به امروز عرضه شده است؛ از نخستین بازی گرن توریسمو انتشاریافته برای پلی استیشن 1 گرفته تا نسخه‌های بعدی آن که به دیگر کنسول‌های پلی استیشن راه یافت.

تریلر ۲۵ سالگی Gran Turismo نه‌تنها بخش‌هایی از گیم‌پلی نسخه‌های مختلف را نشان می‌دهد، بلکه نگاهی به چگونگی رشد این مجموعه در طول سال‌های گذشته و میزان پیشرفت آن نسبت‌به نسخه‌ی اول دارد. کازونوری یامائوچی در یک پست تازه در بلاگ پلی استیشن گفت: «در سال ۱۹۹۲ گرن توریسمو اولین طرح پروژه‌ای بود که آن را از بین نزدیک به ۱۰۰ طرح دیگر در ابتدای شروع به کارم در این صنعت ارائه کردم؛ بنابراین برای من اهمیت زیادی دارد».

رئیس استودیو پولی‌فونی دیجیتال ادامه داد: «گمان نمی‌کنم مجموعه بازی‌های زیادی در دنیا وجود داشته باشد که به مدت ۲۵ سال با یک نام و بدون تغییر تیم توسعه به کارشان ادامه داده باشند. مؤسسان استودیو همچنان به‌عنوان نیروی تولید مشغول به کار هستند و افتخار می‌کنم که همه‌ی ۲۰۰ نفر از کارکنان ما با همان انگیزه‌ی اولیه فعالیت می‌کنند». کازونوری یامائوچی اعلام کرد که مجموع فروش بازی‌های Gran Turismo تا نوامبر از ۹۰ میلیون نسخه عبور کرده است.

دانلود ویدیو از آپارات


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده