// چهار شنبه, ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۴

تعهد ۱۰ ساله مایکروسافت برای عرضه Call of Duty روی کنسول های نینتندو

فیل اسپنسر گفته است اگر مایکروسافت معامله خرید اکتیویژن بلیزارد را تکمیل کند، تعهد می‌دهد به مدت ده سال مجموعه Call of Duty را روی استیم و پلتفرم‌های نینتندو هم منتشر کند.

فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس به‌تازگی در توییتر درمورد مجموعه Call of Duty اظهارنظر جدیدی داشته است. او نوشته است: «مایکروسافت وارد یک تعهد ده ساله برای فراهم آوردن Call of Duty روی نینتندو پس از ادغام مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد کینگ شده است. مایکروسافت متعهد است کمک کند بازی‌های بیشتر برای افراد بیشتری در دسترس قرار بگیرد؛ به هر شکل که آن‌ها تصمیم بگیرند بازی کنند».

سپس اسپنسر توییت دیگری منتشر کرد که تعهدی مشابه به بازیکنان پی‌سی می‌دهد: «من همچنین مفتخرم تایید کنم مایکروسافت تعهد داده است که پس از اتمام معامله اکتیویژن بلیزارد کینگ، به عرضه Call of Duty روی استیم همزمان با ایکس باکس ادامه بدهد». گفتنی است آخرین بازی از مجموعه Call of Duty که روی یک پلتفرم نینتندو منتشر شده، بازی Call of Duty: Ghosts در سال ٢٠١٣ بوده است که بازیکنان می‌توانستند با دسته وی و با کمک کنترل‌های حرکتی نشانه‌گیری کنند.

بازی Call of Duty: Warzone 2

اسپنسر اعلام نکرده است انتظار دارد از چه سالی اولین Call of Duty منتشرشده توسط مایکروسافت روی نینتندو عرضه شود. ایشان همچنین در مصاحبه با واشنگتن پست درباره این تعهد صحبت کرد و در این مصاحبه از او درباره بازه احتمالی بازگشت مجموعه CoD روی نینتندو پرسیده شد. او با اشاره به ژوئن ٢٠٢٣ که زمان احتمالی تکمیل معامله درصورت لغو نشدن توسط ادارات ضدانحصاری است، افزود:

«می‌توانید تصور کنید اگر معامله در آن زمان بسته شود، شروع کار توسعه برای فراهم آوردن این امکان احتمالا کمی زمان خواهد برد. وقتی ریتم کار را در دست بگیریم، برنامه ما اینگونه خواهد بود که وقتی [Call of Duty] روی پلی استیشن، ایکس باکس و پی‌سی عرضه شود، به‌شکل همزمان روی نینتندو هم در دسترس قرار خواهد گرفت».

وقتی از او پرسیده شد آیا سوییچ می‌تواند Call of Duty را مدیریت کند، اسپنسر به بازی Minecraft اشاره کرد که مثالی از نحوه کار این پروژه‌های گسترده است: «ما چنین کاری را با ماینکرفت هم انجام خواهیم داد؛ جایی‌که کار مشخصی انجام دهیم تا بازی به خوبی روی نینتندو سوییچ کار کند و کاملا از پلتفرم آن‌ها پشتیبانی کند. ما وقتی بازی را برای پلی استیشن 5 عرضه کنیم همچنین کاری انجام خواهیم داد.

ماینکرفت و Call of Duty بازی‌های متفاوتی هستند. اما در مورد نحوه وارد کردن بازی‌ها به نینتندو و روش مدیریت یک تیم توسعه که پلتفرم‌های مختلفی را هدف قرار می‌دهد، تجربه داریم».

فیل اسپنسر

در همین باره برد اسمیت، رئیس مایکروسافت افزود: «خرید ما باعث عرضه Call of Duty به گیمرها و پلتفرم‌های بیشتر از هر زمانی خواهد شد. این برای رقابت و برای مصرف‌کنندگان خوب است. ممنون نینتندو. هرروز که سونی بخواهد با ما صحبت کند، آماده‌ایم معامله ده ساله به پلی استیشن هم ارائه دهیم». او همچنین در این هفته در مقاله‌ای در وال استریت ژورنال درباره عرضه Call of Duty به مدت ده سال روی پلی استیشن نوشته بود:

«بخش مهمی از درآمد Call of Duty شرکت اکتیویژن بلیزارد از فروش بازی‌ها روی پلی استیشن به‌دست می‌آید. باتوجه‌به محبوبیت کراس‌پلی، [عدم عرضه مجموعه روی پلی استیشن] برای مجموعه Call of Duty و خود ایکس باکس فاجعه‌بار خواهد بود و میلیون‌ها گیمر را از مجموعه دور خواهد کرد. برای همین یک قرارداد ده ساله به سونی پیشنهاد دادیم هر بازی جدید کال آو دیوتی در یک روز روی پلی استیشن و ایکس باکس عرضه شود. ما آماده‌ایم این تعهد را به دیگر پلتفرم‌ها ارائه دهیم و آن را به شکل قانونی توسط ادارات تنظیم‌کننده رقابت در آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا قابل اجرا کنیم».


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده