نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹

سازندگان Metroid ساخت یک بازی با الهام از XCOM را در برنامه داشته‌اند

در گذشته استودیو رترو ساخت یک بازی استراتژیک Metroid با الهام از سری XCOM را در برنامه داشته است.

پل توزور، یکی از سازندگان سری Metroid Prime در مصاحبه‌ای توضیح داد که ساخت یک بازی با الهام از سری XCOM تحت عنوان Metroid Tactics برای عرضه در اواخر سال ۲۰۰۷ و پس از پایان توسعه‌ی بازی Metroid Prime 3 برنامه‌ریزی شده بود. این بازی قرار بود پیش‌درآمدی برای اتفاقات سری Metroid باشد و داستان آن مدت‌ها قبل از سایر بازی‌های سری رخ می‌داد. طبق گزارش‌ها، در داستان این پروژه شاهد لحظه‌ای هستیم که Samus Aran برای اولین‌بار از Chozo که او را از کودکی بزرگ کرده بود، فاصله می‌گیرد و با بشریت رو‌به‌رو می‌شود؛ تا درنهایت تبدیل به یک شکارچی شود. توزور در مورد این بازی گفت: «این پروژه اساسا XCOM بود. یک XCOM در دنیای Metroid بود».

در ادامه شرح مفصلی از این بازی پیشنهادی در اسناد مربوطه ارائه شده است: «Metroid Tactics به بازیکن این امکان را می‌دهد که ساموس آران افسانه‌ای، تیمی از نیروهای ویژه‌ی Galactic Federation و دیگر شکارچی‌های خلافکاران را درحالی‌که با هم کار می‌کنند تا دزدان فضایی را شکست دهند، کنترل کند. در طول این ماجراجویی، بازیکن می‌تواند واحدهای جدیدی را استخدام کند و قدرت این واحدهای جنگی را با انواع مختلفی از زره‌، سلاح‌، مهارت‌ها و توانایی‌های جدید ارتقا دهد. ساموس و شکارچیان دیگر هرکدام توانایی‌های منحصربه‌فرد زیادی دارند که در نبردها بسیار ارزشمند خواهند بود».

والپیپر بازی Metroid Dread

بااین‌حال، اعضای ارشد تیم Retro این بازی پیشنهادی را به‌طور دقیق بررسی نکردند و پیشنهاد ساخت آن هرگز به نینتندو ارائه نشد. توزور در ادامه توضیح داد: «اگر راهی برای پیشنهاد پروژه‌ای از داخل استودیو رترو وجود داشت که آن را طبق زنجیره‌ای به نینتندو برساند و درواقع تولید آن تایید شود، من و سایر اعضای استودیو رترو هرگز نمی‌فهمیدیم که چگونه است.

برای به موفقیت رسیدن، یک پروژه باید از حمایت مارک پاچینی، طراح ارشد و مایکل کلباخ، رئیس استودیو رترو و کنسوکه تانابه به‌عنوان تهیه‌کننده برخوردار می‌شد. آن سه نفر سلیقه‌ها و دیدگاه‌های متفاوتی در مورد گیم‌پلی و اهدافی داشتند که استودیوی رترو باید روی آن‌ها کار می‌کرد».

نظر شما درباره‌ی این خبر چیست؟ آن را با تیم زومجی در میان بگذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده