نویسنده: حسن اکرامی
// پنجشنبه, ۲۶ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۸

اسپنسر: تاخیر زمان عرضه Starfield و Redfall تصمیم درستی بود

اسپنسر در مصاحبه جدید خود اعلام کرد تأخیر زمان عرضه دو بازی Starfield و Redfall تصمیم درستی بوده است.

دو بازی Starfield و Redfall از موردانتظارترین بازی‌های برنامه‌ریزی شده برای عرضه در سال ۲۰۲۳ به شمار می‌آیند. بااین‌حال اگر روند توسعه‌ی این دو بازی طبق برنامه‌ها و بدون تأخیر پیش رفته بود، بازیکنان هم‌اکنون به هر دوی آن‌ها دسترسی داشتند. بازی Redfall در ابتدا برای تابستان ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده بود و بازی بزرگ Starfield نیز قرار بود در نوامبر ۲۰۲۲ منتشر شود. بااین‌حال در اوایل امسال اعلام شد تاریخ انتشار هر دو بازی تا سال ۲۰۲۳ به تعویق افتاده است.

این دو بازی جدید و AAA می‌توانند در زمینه‌ی فروش برای مایکروسافت موفق ظاهر شوند. این شرکت همچنان به فروش کنسول‌های ایکس باکس و اشتراک سرویس گیم پس ادامه می‌دهد. حتی با وجود اینکه تأخیر دو بازی Starfield و Redfall فهرست بازی‌های فرست-پارتی مایکروسافت در سال ۲۰۲۲ را تضعیف کرد، اما به نظر می‌رسد این شرکت بزرگ از تأخیر بازی‌های انحصاری خود نگران نیست.

در همین راستا اخیرا فیل اسپنسر، رئیس بخش بازی مایکروسافت در مصاحبه با The Verge اعلام کرد تأخیر زمان انتشار دو بازی Starfield و Redfall تصمیم درستی بوده است. او در ادامه توضیح داد باتوجه‌به اینکه چقدر زمان و منابع برای ساخت هر دو بازی به بهترین شکل ممکن سرمایه‌گذاری شده است، عجله در عرضه‌ی آن‌ها بی‌معنی خواهد بود. اسپنسر همچنین خاطرنشان کرد که باتوجه‌به تجربه‌ی گذشته خود در انتشار عجولانه‌ی بازی‌ها، تمایل داشت از اشتباهی مشابه جلوگیری کند.

کاراکترهای بازی Redfall در خیابان

رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت ادامه داد: «من فکر می‌کنم توصیف کردن این تأخیر به‌عنوان یک تصمیم، حداقل برای من کمی اشتباه باشد. اینکه یک بازی را پس از صرف تلاش تیم در طول چند سال فقط برای رسیدن به تاریخ مورد نظری که وعده داده شده است منتشر کنید، تصمیمی واقعی نیست.

اکنون این بازی‌ها در همان مرحله هستند. ما عرضه‌ی زودهنگام و عجولانه‌ی بازی را تجربه کرده‌ایم. با نگاهی به گذشته، وقتی به اثری مثل Starfield نگاه کنید، زمان زیادی صرف ساخت آن شده و سرمایه‌گذاری زیادی روی IP جدید تیم سازنده انجام شده است. تصمیم به دادن فرصت به تیم برای ساختن همان بازی که فکر می‌کنند باید بسازند، کار درستی است.

این تصمیم‌ها پیامدهای مالی دارد. سنجیدن آنچه قرار است اتفاق بیفتد، چه گسترش پلتفرم باشد، چه رشد تعداد مشترک یا درآمدی که هنگام انتشار یک بازی جدید به‌دست می‌آید، این‌ها تصمیم‌های تجاری هستند و قطعا باید نتیجه آن‌ها را ارزیابی کنید.

برای هر بازی و به‌خصوص برای بازی‌های Starfield و Redfall ما که اولین بازی‌های بزرگ ایکس باکس با ورود تیم ZeniMax هستند، من فقط می‌خواستم مطمئن شوم که آن تیم‌ احساس کند تمام حمایت ممکن را می‌تواند از ایکس باکس دریافت کند. همچنین [می‌خواستم بتسدا] مزیت عضو بودن در یک شرکت بزرگ‌تر را احساس کند؛ شرکتی که جریان‌های درآمدی دیگری دارد و فعالیت‌های مفید دیگری هم انجام می‌دهد. در پایان من معتقدم [با تأخیر] کیفیت بازی‌ها بهتر می‌شود و مشتریان تجربه را جذاب‌تر می‌بینند. امیدوارم در آینده تصمیم درستی باشد».

نسخه عریض پوستر بازی Starfield

بتسدا در گذشته اعلام کرد بازی استارفیلد بسیار بزرگتر از نسخه‌های قبلی سری Fallout و The Elder Scrolls خواهد بود. همچنین بازی Redfall تجربه‌ی جهان باز استودیو آرکین به شمار می‌آید؛ از همین رو دادن فرصت به سازندگان جهت ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی ممکن، تصمیم درستی از سوی مایکروسافت بوده است.

Starfield و Redfall در نیمه اول سال ۲۰۲۳ روی پی سی، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه خواهند شد.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده