نویسنده: حسن اکرامی
// سه شنبه, ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۱

عدم تمایل نینتندو به پشتیبانی از بازی های قدیمی

شیگرو میاموتو در مصاحبه‌ی اخیر خود در مورد آسان شدن پشتیبانی از بازی‌های نسل قبلی و عدم تمایل نینتندو نسبت به آن توضیحاتی ارائه داد.

به‌تازگی شیگرو میاموتو در جلسه‌ی پرسش و پاسخی که به‌دنبال انتشار آخرین عملکرد مالی شرکت نینتندو برگزار شد، در مورد دیدگاه خود نسبت به پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل صحبت کرد. میاموتو در این‌باره گفت: «در گذشته سرویسی به نام «کنسول مجازی» ارائه کردیم که به بازیکنان اجازه می‌داد بازی‌های قدیمی‌ را روی کنسول‌های جدید با سخت‌افزار جدیدتر تجربه کنند. تا زمانی‌که سخت‌افزار بدون تغییر باقی بماند، تجربه‌ی آن بازی‌ها می‌تواند ادامه داشته باشد. بااین‌حال، حقوق مربوط‌به انتشار بازی‌ها پیچیده است و ما اعلام کردیم تنها پس از تضمین حقوق ضروری، آن بازی‌ها را اضافه می‌کنیم».

خالق ماریو و زلدا در ادامه توضیح داد که بدیهی است بازی‌هایی که برای کنسول‌های خاص ساخته شده‌اند، دارای فضای ویژه‌ای هستند که برای همان کنسول توسعه یافته است؛ در نتیجه با تغییر سخت‌افزار در هر نسل، بازی‌های منتشر شده روی کنسول‌های قدیمی‌تر نمی‌توانند بدون اصلاحات اضافی روی کنسول‌های جدیدتر اجرا شوند: «بااین‌حال در سال‌های اخیر فضای توسعه‌ به‌طور فزاینده‌ای استانداردتر شده است و ما اکنون فضایی داریم که به بازیکنان اجازه می‌دهد راحت‌تر از همیشه از بازی‌های ویدیویی قدیمی‌تر روی کنسول‌های جدیدتر لذت ببرند».

شخصیت های نینتندو

میاموتو با اینکه اعتقاد دارد پشتیبانی از بازی‌های قدیمی روی کنسول‌های نسل جدید بسیار آسان‌تر شده است، اما به نظر می‌رسد طرفداران نینتندو نباید امیدی برای بازگشت سیستمی به مانند کنسول مجازی یا Backwards Compatibility را داشته باشند. میاموتو در پایان توضیح داد: «بااین‌حال نقطه‌ی قوت نینتندو در توسعه‌ی تجربه‌های جدید بازی‌های ویدیویی است؛ بنابراین وقتی سخت‌افزار جدیدی را در آینده منتشر می‌کنیم، می‌خواهیم بازی‌های ویدیویی منحصربه‌فردی را به نمایش بگذاریم که نمی‌توانستیم با سخت‌افزار قدیمی‌تر آن را بسازیم».

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی جدیدترین اخبار بازی را با تیم زومجی در میان بگذارید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده