// سه شنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۲۴

عبور فروش جهانی کنسول نینتندو سوییچ از ۱۱۴ میلیون نسخه

در جریان آخرین گزارش مالی فصلی نینتندو مشخص شد کنسول نینتندو سوییچ بیش از ۳.۲۵ میلیون واحد فروخته است تا فروش کلی آن به بیش از ۱۱۴.۳۳ میلیون نسخه برسد.

نینتندو جدیدترین گزارش فصلی خود تا پایان ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ (۸ مهر ۱۴۰۱) را اعلام کرده است و طبق معمول شاهد به‌روز شدن میزان فروش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هستیم. با اعلام این شرکت، کنسول نینتندو سوییچ توانسته است فروشی بیش از ۱۱۴.۳۳ میلیون واحدی در سراسر جهان داشته باشد؛ عددی که در پایان فصل قبلی ۱۱۱.۰۸ میلیون بود. در این بازه سه‌ماهه، سوییچ بیش از ۳.۲۵ میلیون نسخه فروخته است تا در مجموع میزان فروش آن طی نیمه اول سال مالی، از ماه مارس تا سپتامبر، به ۶.۶۸ میلیون واحد برسد.

این عدد نسبت به بازه مشابه سال گذشته با کاهش ۱۹.۲ درصدی رو‌به‌رو شده است و نینتندو دلیل این امر را کمبود جهانی نیمه هادی می‌داند که همچنان باعث ایجاد محدودیت روی موجودی محصولات سخت‌افزاری و در نتیجه فروش آن‌ها می‌شود. برهمین اساس، شرکت نامبرده پیش‌بینی خود از مجموع فروش سخت‌افزاری برای سال مالی جاری را کاهش داده و آن را از ۲۱ میلیون نسخه به ۱۹ میلیون نسخه تقلیل داده است.

در بخش نرم‌افزاری، در این سه‌ماه کنسول نینتندو سوییچ توانسته است ۶۴ میلیون نسخه فروش نرم‌افزاری داشته باشد و مجموع فروش نرم‌افزاری این کنسول تا پایان نیمه اول سال مالی جاری به ۹۵.۴۱ میلیون واحد برسد که نسبت به سال گذشته ۱.۶ درصد بیشتر شده است. برنامه نینتندو برای مجموع فروش نرم‌افزاری این سال مالی تغییر نکرده و همان ۲۱۰ میلیون واحد تعیین شده است.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده