// دوشنبه, ۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۹

تهدید تهیه‌کننده Nier: Automata به ترک اسکوئر انیکس برای گرفتن مجوز ساخت بازی

یوسکه سایتو، تهیه‌کننده بازی Nier: Automata می‌گوید برای گرفتن مجوز ساخت بازی تهدید به ترک شرکت اسکوئر انیکس کرده است.

بازی Nier: Automata اثری خاص است و ترکیب مبارزات کاتانایی آن با تفکرات فیلسوفانه درمورد ماهیت وجود و اندرویدهای آن شاید به مذاق هرکسی خوش نیاید. اما بین آثار فراوان سرویس‌محور و شوترهای چندنفره، قطعا این بازی برجسته می‌شود. گرفتن چراغ سبز ساخت بازی Nier: Automata کار آسانی نبوده است؛ به‌خصوص باتوجه به فاصله چندساله نسبت به NieR و عدم موفقیت آن بازی از حیث میزان فروش.

در یک مصاحبه با گیم‌اسپات، یوکو تارو کارگردان و نویسنده بازی، یوسکه سایتو تهیه‌کننده آن و کِی‌ایچی اوکابه، آهنگساز اثر در مورد روند ساخت بازی مصاحبه‌ای داشته‌اند. وقتی پرسیده شد آیا راضی کردن اسکوئر انیکس، ناشر بازی به تایید ساخت بازی چالش‌برانگیز بوده یا خیر، سایتو گفت: «من وقتی نمی‌توانستم Nier: Automata را بسازم، تهدید به ترک شرکت کردم و از این طریق تایید داخلی را به‌دست آوردم. آن‌ها فکر می‌کردند این بازی تنها ۳۰۰ هزار نسخه در سراسر جهان خواهد فروخت».

درنهایت بازی Nier: Automata در سال ۲۰۱۷ عرضه شد و بسیار بیشتر از انتظارات فروخت و بیش از ۶.۵ میلیون نسخه از آن روی پلتفرم‌های مختلف درسراسر جهان فروش رفته است. یوکو تارو که به خاطر شخصیت عجیب‌وغریب و کلاه مخصوصش مشهور شده است، درباره طرفدارانی که پس از اتمام بازی حالت افسردگی داشتند، جواب مختصری داشته است. او می‌گوید NieR «عدالت را آنگونه که سازنده‌اش می‌خواهد» شرح نمی‌دهد؛ بلکه به‌گونه‌ای ساختاربندی شده تا این سؤال را به بازیکن مطرح کند.

«روشنایی و تاریکی، مرگ و زندگی، این دوگانگی‌ها ممکن است به‌عنوان کاتالیزوری برای پیش راندن مرزهای آزادی اندیشه عمل کرده باشند. من تلاش کردم تا اینجا از کلمات ظاهرا هوشمندانه استفاده کنم! به نظرتان توانستم در نمایش خودم به‌عنوان یک کارگردان باهوش موفق باشم؟!». به نظر که این‌گونه است؛ و خوشبختانه عرضه موفقیت‌آمیز Automata منجر به ساخت نسخه ارتقا یافته NieR با نام NieR Replicant ver.1.22474487139 شد.

بازی NieR Automata ابتدا برای پلی استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر شد و سپس برای کنسول ایکس باکس وان هم دردسترس قرار گرفت. درنهایت به‌تازگی شاهد عرضه نسخه نینتندو سوییچ این بازی بوده‌ایم.


منبع PushSquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده