// پنجشنبه, ۲۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۸

جزئیات جدید بازی Starfield از زبان تاد هاوارد

بتسدا به‌تازگی ویدیویی را با حضور تاد هاوارد منتشر کرده است که به تعدادی از سؤالات متداول هواداران پاسخ می‌دهد.

هنوز زمان زیادی تا عرضه‌ی بازی Starfield فاصله داریم؛ اما تاد هاوارد، کارگردان و تهیه‌کننده‌ی اجرایی بتسدا در ویدیویی کوتاه به تعدادی از سؤالات طرف‌داران پاسخ داده است:

دانلود ویدیو از آپارات

هاوارد در ابتدا از الهام‌گیری و تأثیرات بازی‌های نقش‌آفرینی کلاسیکی مانند Traveller و Sundog بر استارفیلد صحبت می‌کند. او در ادامه از این می‌گوید که آیا سازندگان این بازی را یک اثر در سبک علمی تخیلی سخت (hard science fiction) می‌دانند یا خیر. علمی تخیلی سخت یکی از زیرگونه‌های ژانر علمی تخیلی است که دقت بالایی در زمینه‌ی مبانی علمی و اصول فنی و مهندسی دارد. به‌گفته‌ی هاوارد گرچه بتسدا به رعایت قوانین علمی و دقت به جزئیات توجه داشته، استودیو در بعضی موقعیت‌ها مجبور شده است تا در راستای بهبود گیم‌پلی تغییراتی را ایجاد کند و اصولی را نادیده بگیرد. او توضیح می‌دهد:

«ما خیلی روی مسئله‌ی سوخت و نحوه‌ی عملکرد درایوهای گرانشی حساس بودیم. من در حال مطالعه‌ی مقالاتی درباره‌ی فیزیک کوانتوم و خم شدن فضا به سمت ناظر هستم. درواقع این شما نیستید که به نقطه‌ا‌ی [از فضا] تاب برمی‌دارید؛ فضا است که به سمت شما خم می‌شود. شما فضا را به سمت خود می‌کشید. ما این مسئله را در بازی پیاده کردیم؛ اما نتیجه‌ی نهایی برای بازیکنان طاقت‌فرسا می‌شد. سوخت شما به اتمام می‌رسید و بازی به‌سادگی در همان نقطه متوقف می‌شد.

شما قطعاً می‌خواهید به ادامه‌ی فعالیت‌های خود بپردازید؛ پس ما اخیراً این بخش را به‌گونه‌ای تغییر داده‌ایم که سوخت دیگر تمام نمی‌شود، اما میزان سوخت سفینه و درایو گرانشی میزان مسافتی را که در یک سفر می‌توانید طی کنید محدود می‌کند. شاید در آینده به‌روزرسانی یا مادی عرضه شود که این مسئله را حل کند؛ اما در حال حاضر این راه‌حلی است که ما پیدا کرده‌ایم.»

تاد هاوارد، کارگردان بازی Starfield شرکت بتسدا

هاوارد در ادامه درباره‌ی خصوصیات منفی شخصیت اصلی و قابلیت حذف آن‌ها با تکمیل مأموریت‌هایی خاص صحبت کرد:

«ممکن است بازیکنان پس از مدتی به این نتیجه برسند که شخصیت خود را دوست ندارند و تصمیم بگیرند بازی را از اول شروع کنند؛ پس ما مأموریت یا فعالیت‌هایی را در بازی تعبیه کرده‌ایم تا بازیکن خصوصیات [منفی] خود را برطرف کند. هرکدام از این فعالیت‌ها یکی از خصلت‌های شما را برای همیشه از بین می‌برد.»

بتسدا در زمینه‌ی سیستم دیالوگ‌های استارفیلد به سبک قدیمی خود بازگشته است؛ بازیکنان می‌توانند پیش از تعامل با شخصیت‌ها رفتار و واکنش‌های آن‌ها را مشاهده کنند و سپس انتخاب کنند که چه تصمیمی خواهند گرفت.

تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار خط دیالوگ برای استارفیلد نوشته شده است که در مقابل اسکایریم با ۶۰ هزار خط دیالوگ و فال اوت ۴ با ۱۱۰ هزار خط دیالوگ سرسام‌آور به نظر می‌رسد.

هاوارد پیش‌ازاین در جریان تریلر ۱۵ دقیقه‌ای رونمایی از گیم‌پلی استارفیلد در کنفرانس ایکس باکس و بتسدا در ماه ژوئن اعلام کرده بود که تکمیل داستان اصلی بازی چیزی حدود ۳۰ تا ۴۰ ساعت زمان می‌برد.

بازی Starfield در ابتدا قرار بود در سال جاری میلادی عرضه شود؛ اما بتسدا دو ماه پیش عرضه‌ی این بازی نقش‌آفرینی علمی تخیلی را تا نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۳ تأخیر زد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده