نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۳

اشاره طراح سابق بتسدا به عظمت بازی استارفیلد

به‌گفته‌ی طراح سابق بتسدا، بازی استارفیلد از عظمت و جزئیات بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

بازی Starfield یکی از مورد انتظارترین بازی‌های شرکت بتسدا به شمار می‌آید که در ابتدا قرار بود در سال جاری میلادی عرضه شود، اما درنهایت انتشار آن تا نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۳ به تعویق افتاد. بااین‌حال شرکت بتسدا تاکنون اطلاعات و نمایش‌هایی از این بازی را منتشر کرده است که به مقیاس بزرگ آن اشاره داشته‌اند. برای مثال تایید شد که بازیکنان Starfield می‌توانند در هزار سیاره‌ی مختلف به کاوش و ماجراجویی آزادانه بپردازند. تاد هاوارد مدتی بعد از نمایش گیم‌پلی توضیح داد که بسیاری از سیاره‌ها، کره‌های یخی خالی از سکنه هستند.

به‌تازگی نیت پورکیپایل، طراح سابق تیم بتسدا که برای تشکیل استودیوی خود به نام Just Purkey Games از این شرکت خارج شده است، در مصاحبه‌ای با PCGamesN جزئیات بیشتری از مقیاس و عظمت بازی Starfield را فاش کرد. پورکیپایل که حدود ۱۴ سال گذشته را در بتسدا مشغول توسعه‌ی بازی‌های مختلف از Fallout 3 تا Starfield بوده است، تایید کرد که حدود ۵۰۰ سازنده روی پروژه‌ی استارفیلد مشغول به کار هستند. وی در ادامه گفت:

«مقیاس پروژه‌‌ی استارفیلد اصلی‌ترین چیزی است که آن را متفاوت می‌کند. زیرا همان‌طور که می‌دانید فال‌اوت ۳، اسکایریم و Fallout 4 همه توسط یک تیم ساخته شدند. برای ساخت Fallout 76، بیشتر توسعه به عهده‌ی دو تیم بود و ما کمی از شعبه‌ی مونترآل کمک گرفتیم، اما بیشتر توسعه با همکاری استودیوهای آستین و مریلند بتسدا پیش می‌رفت. استارفیلد پروژه‌ی بسیار بزرگ‌تری است که تیمی حدود ۵۰۰ نفر دارد؛ درحالی‌که من فکر می‌کنم تیم ساخت Fallout 76 احتمالا ۲۰۰ نفر بودند».

نسخه عریض پوستر بازی Starfield

درحالی‌که احتمالا بسیاری از موارد مربوط‌به توسعه‌ی استارفیلد از زمان خروج پورکیپایل تغییر کرده‌اند، اما او خاطرنشان کرد که بزرگ‌ترین چالش، حجم عظیم کاری و جزئیاتی است که یک جهان روایی جدید نیاز دارد: «همیشه مشکلات حل‌شده‌ای برای اینکه هر چیزی چگونه به نظر برسد وجود ندارد. هر چیزی چگونه می‌تواند خاص باشد؟ برای مثال پنل‌های فلزی چه شکلی هستند؟ چگونه آن‌ها را به هم متصل می‌کنند؟ از چه رنگ‌هایی استفاده می‌شود؟ چه مواد سازنده‌ای دارند؟ چگونه بین این همه ناحیه‌ی مختلف تفاوت ایجاد کنند؟ شما باید همه چیز را بفهمید و تمام این مسائل برون‌یابی نیز وجود دارد. شما از تعداد پنل‌های فلزی که آن‌ها به‌صورت مفهومی ساخته‌اند، شگفت‌زده خواهید شد».

طبق اطلاعات منتشرشده، بتسدا برای تولید هزار سیاره‌ی قابل کاوش بازی استارفیلد از روش تولید رویه‌ای استفاده می‌کند؛ نه اینکه تک‌تک محیط‌ها به‌صورت دستی توسط سازندگان ساخته شده باشند. پورکیپایل با اینکه نتوانست به جزئیات فنی این روش بپردازد، اما در مورد نحوه‌ی تعامل بتسدا با آن به موارد جالبی اشاره کرد: «نقشه‌ی Fallout 76 تقریبا دو برابر وسعت جهان Skyrim یا بیشتر است و این زحمت زیادی برای سازندگان به شمار می‌آمد اما نقشه‌ی بازی [استارفیلد] مقیاس‌پذیر نیست. حتی اگر بخواهید نیروی مازاد برای توسعه‌ی این نقشه استخدام کنید، باید برای مثال یک کشور را به کار گیرید. [با این روش تولید رویه‌ای] درواقع، بخشی از تیم سازنده‌ی استارفیلد روی سیاره‌ها کار می‌کنند».

محیط بازی Starfield

اینکه سیاره‌های پرتعداد بازی استارفیلد از چه میزان کیفیت و تازگی برخوردار هستند، تنها با گذر زمان مشخص خواهد شد. پیش از این بتسدا تایید کرد که چهار شهر بزرگ برای کاوش بازیکنان وجود دارند که یکی از این شهرها از هر شهر ساخته‌شده در آثار قبلی بتسدا گسترده‌تر خواهد بود. همچنین استارفیلد بیشترین حجم محتوای دست‌ساز بین آثار استودیوهای بتسدا را خواهد داشت و تمام کردن داستان اصلی آن بین ۳۰ تا ۴۰ ساعت زمان نیاز دارد.

بازی Starfield در سال ۲۰۲۳ روی پلتفرم پی سی و کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه خواهد شد. مشترک‌های سرویس گیم پس نیز می‌توانند از همان روز عرضه به این بازی دسترسی داشته باشند.

شما در پایان می‌توانید نظرات خود درباره‌ی استارفیلد و جدیدترین اخبار بازی را با ما در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده