نویسنده: هومن فلاحی
// یکشنبه, ۱۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۹

حذف لوگوی شبیه‌ساز نینتندو سوییچ از تریلر جدید استیم دک

در نسخه به‌روزرسانی تریلر جدید استیم دک، لوگوی نرم‌افزار شبیه‌ساز کنسول نینتندو سوییچ که پیش از این در نسخه قبلی این ویدیو قابل مشاهده بود، حذف شده است.

اوایل هفته گذشته شرکت ولو که به‌عنوان دارنده پلتفرم استیم و تعدادی از محبوب‌‌ترین بازی‌های صنعت بازی شناخته می‌شود، تریلر جدیدی را برای اعلام اخبار تازه دستگاه بازی Steam Deck منتشر کرد که در بخشی از آن تصویر لوگوی نرم‌افزار شبیه‌ساز Yuzu قابل مشاهده بود.

این نرم‌افزار یکی از شناخته‌شده ترین امولاتورهای فعلی برای شبیه‌سازی و اجرای بازی‌های کنسول نینتندو سوییچ روی رایانه‌های شخصی به‌حساب می‌آید. حالا به نظر می‌رسد پس از عمومی شدن این مسئله و پخش شدن این خبر در جوامع گیمینگ، صفحه‌ی یوتیوب ولو این صفحه را ویدیوی جنجالی را حذف کرد است و در نسخه جدید این تریلر، دیگر اثری از لوگوی اپلیکیشن شبیه‌ساز نینتندو سوییچ روی رابط کاربری استیم دک وجود ندارد.

البته، صرف دانلود و نصب این نرم‌افزار اوپن سورس یا منبع باز هیچ یک از قوانین کپی‌رایت را نقض نمی‌کند، اما دانلود نسخه‌های دیجیتالی بازی‌‌های سوییچ و وب‌سایت‌های توزیع‌کننده آن‌ها ناقض قوانین استفاده‌ی غیرقانونی از دارایی‌‌های شرکت نینتندو هستند. بنابراین به احتمال بالا ولو با حذف این ویدیو، به‌دنبال از بین رفتن بروز هرگونه مشکلات قانونی با نینتندو بوده است.

استیم دک به میزان قابل توجهی از سخت‌افزار نسخه فعلی نینتندو سوییچ از نظر فنی قدرتمندتر است و اجرای بازی‌های محبوب و تحسین‌شده‌ی انحصاری نینتندو روی این دستگاه، از اقدامات محبوب خریداران این محصول شرکت ولو به‌حساب می‌آید. پیش از این نیز نینتندو حذف ویدیوهای نحوه‌ی اجرای بازی‌های سوییچ روی استیم دک در یوتیوب را براساس قانون DMCA خواستار شده بود.

با تولید بیشتر و سریع‌تر این دستگاه، هواداران حالا می‌توانند راحت‌تر از قبل به این دستگاه بازی قدرتمند دسترسی پیدا کنند و باتوجه‌به اینکه نسخه ۶۴ گیگابایتی این سخت‌افزار فقط در حدود ۵۰ دلار از نسخه OLED کنسول دستی نینتندو سوییچ گران‌قیمت‌تر است، گیمرها می‌توانند با خرید این کامپیوتر قابل حمل که توانایی اجرای آرشیو انبوهی از بازی‌های قدیمی و جدید فروشگاه استیم را دارد، به بازی‌های کنسول‌های محبوبی مثل نینتندو سوییچ و دیگر کنسول‌های رترو نیز دسترسی داشته باشند.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده