// سه شنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۱

Beyond Good & Evil 2 رکورد تأخیر در میان بازی های AAA را شکست

بیش از ۱۴ سال از اولین رونمایی رسمی Beyond Good & Evil 2 یوبیسافت می‌گذرد و حالا این بازی رکورد بیشترین تأخیر در میان بازی‌های AAA را شکسته است.

بعضی رکوردها وجود دارند که کسی برای شکستن آن‌ها تلاشی نمی‌کند، اما به‌شیوه‌ای اجتناب‌ناپذیر شکسته می‌شوند. در جریان آخرین اخبار بازی مطلع شده‌ایم که بازی Beyond Good & Evil 2 شرکت Ubisoft به بیشترین زمان تأخیر در میان بازی‌های AAA دست پیدا کرده است.

سال ۲۰۰۸ بود که یوبیسافت از بازی Beyond Good & Evil 2 رونمایی کرد و از آن زمان تاکنون این اثر در دست توسعه بوده است. پروسه‌ی ساخت ۱۴ ساله‌ی این بازی که با افت‌وخیرهای فراوان همراه بود، حالا رکورد بیشترین تأخیر را مال آن کرده است؛ رکوردی که قبلا در اختیار Duke Nukem Forever بود. آخرین نسخه‌ی سری بازی Duke Nukem در سال ۱۹۹۷ معرفی و سرانجام در سال ۲۰۱۱ منتشر شد.

برندن سینکلر از رسانه‌ی GamesIndustry.biz متوجه این رکورد شده است. او در توییتی نوشت: «از معرفی Duke Nukem Forever در سال ۱۹۹۷ تا عرضه‌ی آن در سال ۲۰۱۱ میلادی، ۵۱۵۶ روز فاصله بوده است. تاکنون ۵۲۳۴ روز از نمایش تریلر رونمایی بازی Beyond Good & Evil 2 گذشته است».

توییت رکورد تاخیر بازی Beyond Good & Evil 2

بازی Beyond Good & Evil اثری در سبک اکشن سوم‌شخص بود که در سال ۲۰۰۳ به بازار آمد. میشل انسل، خالق سری بازی ریمن این بازی را کارگردانی کرده بود. داستان بازی ماجراهای یک خبرنگار و رزمی‌کار به نام جید را دنبال می‌کرد که قصد داشت نقشه‌های شوم موجوداتی بیگانه را برملا کند.

بازی در زمان عرضه به‌دلیل داستان‌گویی و طراحی مثال‌زدنی خود با تحسین منتقدها رو‌به‌رو شد، ولی در ابتدا به موفقیت تجاری چندانی دست نیافت. میشل انسل دلیل این امر را علاقه‌ی متفاوت بازیکنان در آن دوره‌ی زمانی می‌داند که بیشتر به‌دنبال مجموعه بازی‌های شناخته‌شده و آثاری بودند که از نظر تکنیکی آن‌ها را شگفت‌زده کند.

یوبیسافت در سال ۲۰۰۸ اولین تریلر Beyond Good & Evil 2 را به نمایش گذاشت. این شرکت فرانسوی از آن روز تاکنون به تعداد دفعات متعددی از ادامه‌ی روند توسعه‌ی این بازی خبر داده است. از طرفی میشل انسل در سال ۲۰۲۲ یوبیسافت را ترک کرد. شرکت یوبیسافت همچنان بدون نمایش جدید از بازی، بر ادامه‌دار بودن پروسه‌ی ساخت آن تأکید می‌کنید. در ادامه می‌توانید تریلر سال ۲۰۰۸ این بازی را تماشا کنید:

دانلود ویدیو از آپارات

آخرین اخباری که از این بازی منتشر شده است، تنها به ادامه‌ی روند ساخت Beyond Good & Evil 2 اشاره دارند. در ماه اوت سال جاری بود که سارا آرلانو، طراح روایت با سابقه‌ی کار روی تعدادی از اکسپنشن‌های بازی World of Warcraft به‌عنوان نویسنده‌ی اصلی پروژه به استودیو Ubisoft Montpellier در فرانسه پیوست.

برای فهمیدن اینکه آیا این بازی می‌تواند دنباله‌ای باشد که نسخه‌ی اصلی Beyond Good & Evil و هواداران لیاقت آن را دارند یا خیر، باید منتظر اخبار رسمی بیشتر از این اثر بمانیم.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده