// دوشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۷

واکنش ریسپاون به آزار و اذیت سازندگان بازی توسط بازیکنان Apex Legends

استودیو ریسپاون دربرابر آزارواذیت و فضای مسموم بازیکنان Apex Legends نسبت‌به سازندگان این بازی بیانیه‌ای منتشر کرده است.

استودیو ریسپاون با منتشر کردن بیانیه‌ای درمورد آزار و اذیت سازندگان Apex Legends توسط بازیکنان صحبت کرده است و گفته اقدامات مناسبی را برای اطمینان از سلامت کارکنان انجام خواهد داد. بااینکه استودیو مشخصا از جامعه خاصی نام نبرده است، اما بازیکنان این اثر با جنبه‌های متفاوت این بازی دچار مشکل شده‌اند و برخی انتقادات خود را فراتر از حدکافی برده و مرز بین انتقاد و آزار را از بین برده‌اند. در بیانیه استودیو ریسپاون آمده است:

«به‌تازگی ما آزار و اذیت افزایش‌یافته‌ای نسبت‌به اعضای تیم سازنده خود مشاهده کرده‌ایم. ما از نظرات جامعه استقبال می‌کنیم؛ اما مرز بین انتقاد سازنده و آزارواذیت تیم سازنده ما نباید رد شود. می‌خواهیم به بازیکنان خود یادآوری کنیم که ما سیاست تحمل صفر دربرابر تهدیدها و آزار سازندگان خود را داریم. ما اقدامات مناسبی انجام خواهیم داد تا از سلامت و امنیت تیم خود مطمئن شویم. ما عاشق شنیدن بازخوردها هستیم و به‌کار درکنار جامعه خود برای خلق محیط پر از احترام و همکاری‌محور ادامه خواهیم داد و تمامیت رقابت بازی خود را حفظ خواهیم کرد».

بسیاری از بازیکنان جامعه این اثر گفته‌اند که یک بازیکن حرفه‌ای که اسم او به‌خاطر نبود اطمینان نوشته نشده هدف این بیانیه است. این بازیکن در مجموعه توییت‌هایی بازی را زیر تیغ انتقاد قرار داده و گفته چقدر از EA متنفر است و از کار نکردن سازندگان Apex Legends در آخر هفته‌ها برای حل مشکلات بازی ناراحت است.

برخی استودیوهای دیگر هم از این اقدام ریسپاون حمایت کرده و یکی از آن‌ها استودیو بانجی است. بانجی در توییتی نوشته است: «مقابله با آزارواذیت نیازمند همکاری همه ما باهم برای خلق جامعه‌هایی سالم‌تر است. در این راه همراه شما هستیم». بانجی یکی از پیشتازان مقابله با فضای مسموم صنعت بازی است و حتی بازیکنی را به‌خاطر اینکه چندین بار سازندگانش را تهدید کرده بود، به دادگاه کشاند.

بازی Apex Legends اکنون دردسترس کاربران پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، رایانه‌های شخصی و نینتندو سوییچ است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده