نویسنده: حسن اکرامی
// چهار شنبه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰

همکاری موجانگ و BBC برای عرضه محتویات Frozen Planet 2 در Minecraft

موجانگ در همکاری جدید خود با شبکه‌ی BBC Earth قصد دارد جهان‌هایی با الهام از مستند Frozen Planet 2 را برای بازی Minecraft توسعه دهد.

شبکه‌ی BBC Earth تصمیم گرفته است پس از شروع پخش مستند Frozen Planet 2 با موجانگ در بازی Minecraft همکاری کند تا مخاطبان گروه‌های سنی مختلف را دور هم جمع کند. این همکاری بدین صورت است که پس از انتشار هر قسمت Frozen Planet 2 که به‌صورت هفتگی پخش می‌شود، نسخه‌ی Education Edition بازی Minecraft میزبان پنج دنیای جدید با الهام از این مستند خواهد بود تا بازیکنان به کاوش در آن بپردازند. هر یک از این دنیاهای Minecraft با الهام از قسمت پخش شده‌ی Frozen Planet 2 ساخته می‌شوند که دارای مناظری چشم‌نواز و منابع آموزشی مبتنی بر مکانیسم‌های بازی هستند تا مخاطبان جوان‌تر بتوانند بیشتر با محتوای این مستند آشنا شوند.

Minecraft که به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ شناخته می‌شود و محبوبیت بالایی در بین مخاطبان جوان‌ دارد، دارای یک نسخه‌ی آموزشی (Education Edition) کمتر شناخته‌ شده است که به‌طور خاص با هدف ارائه‌ی محتوای علمی و آموزشی طراحی شده است. این نسخه درواقع با هدف کمک به فراگیران دانش در یادگیری موضوعات مختلف ازطریق گیم‌پلی عرضه شد و تیم موجانگ اعتقاد دارد که می‌تواند با استفاده از آن، مسئولیت خود برای ایجاد دنیایی بهتر را انجام دهد.

در همکاری جدید شبکه‌ی BBC Earth و موجانگ، محتوایی با الهام از مستند Frozen Planet 2 در نسخه‌ی آموزشی Minecraft با پشتیبانی از ۲۶ زبان زنده‌ی دنیا و برنامه‌های آموزشی اضافی برای معلمان در دسترس خواهد بود تا دانش‌آموزان را در مورد مناطق یخ‌زده‌ی زمین و تغییرات آب و هوایی آموزش دهند. همچنین برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند محتوای Frozen Planet 2 را خارج از نسخه‌ی آموزشی تجربه کنند، موجانگ بیلدهای ساخته شده را ازطریق فروشگاه ماینکرافت به‌صورت رایگان روی نسخه‌ی Bedrock Edition در دسترس قرار خواهد داد.

دو خرس قطبی در دنیای یخ زده‌ی ماینکرافت

بازیکنان می‌توانند انتظار داشته باشند که این بیلدها، مناطق یخ‌زده‌ی نشان داده شده در جدیدترین مستند شبکه‌ی BBC Earth را قابل تجربه کنند. بااین‌حال این دنیاها فقط برای کاوش طراحی نشده‌اند و در عوض بازیکنان برای اولین‌بار قادر خواهند بود که بیلدها را از دید یک حیوان بررسی کنند؛ برای مثال بازیکنان می‌توانند کنترل یک پنگوئن یا خرس قطبی را به‌دست گیرند و حیات آن‌ها را مشاهده کنند. علاوه‌براین، بازیکنان می‌توانند در نقش یک محقق یا مستندساز در این بیلدها فعالیت داشته باشند. هر بیلد چالش‌های آموزشی متفاوتی برای بازیکنان خواهد داشت که حل کردن هر کدام بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. موجانگ در نظر دارد علاوه‌بر آموزش به افرادی که این بیلدها را تجربه می‌کنند، نسل‌های جوان و مسن‌تر مخاطبان را برای تماشای مستند Frozen Planet 2 متحد کرده و آن‌ها را تشویق به گفت‌وگو در مورد موضوع مختلف هر هفته کند.

الیزابت وایت، تهیه‌کننده‌ی سری Frozen Planet 2، در مورد همکاری با ماینکرافت گفت: «یکی از موضوع‌های بزرگ در مورد دنیای طبیعی، قدرت آن در درگیر و مجذوب کردن مخاطبان مسن و جوان است. ما خوشحالیم که با Minecraft در این بخش از بازی‌های ویدئویی آموزشی همکاری می‌کنیم که خردسالان را قادر می‌سازد تا با داستان‌های الهام‌گرفته از این مستند ازطریق گیم‌پلی تعامل داشته باشند و با کمک محتوای آموزشی اضافی، درباره چالش‌های این زیستگاه‌ها بیشتر یاد بگیرند».

اولین قسمت از مستند Frozen Planet 2 در روز ۲۰ شهریور (۱۱ سپتامبر) پخش شد. قسمت‌های این مستند قرار است به‌صورت هفتگی پخش شوند و جهان‌های منجمد ساخته شده با الهام از آن‌ها در ماینکرافت نیز از امروز به بعد به نسخه‌ی آموزشی و فروشگاه اضافه می‌شوند. شما در پایان می‌توانید ویدیوی محتوای Frozen Planet 2 در بازی ماینکرافت را مشاهده کنید.

دانلود ویدیو در آپارات

نظر شما درباره‌ی جدیدترین اخبار بازی چیست؟ آن‌ها را با تیم زومجی و دیگران به اشتراک گذارید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده