// یکشنبه, ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۹

درحال‌حاضر صحبتی در مورد بازگشت بازی Scalebound وجود ندارد

فیل اسپنسر می‌گوید درحال‌حاضر هیچ صحبتی درمورد احیای بازی لغوشده Scalebound ندارد.

بازی Scalebound یکی از مشهورترین پروژه‌های شرکت مایکروسافت است. این بازی ابتدا در سال ۲۰۱۴ برای ایکس باکس وان معرفی شده بود و اثری اکشن به کارگردانی هیدکی کامیا، کارگردان مجموعه Bayonetta است. اما درنهایت در سال ۲۰۱۷ ساخت این اثر لغو شده. ازهمان زمان تا امروز سوالات زیادی از مسئولان ایکس باکس و استودیو Platinum Games درمورد بازگشت بازی پرسیده شده است.

شایعات بازگشت از مصاحبه کامیا در اوایل امسال اوج گرفت؛ جایی‌که او در مصاحبه با IGN ژاپن گفت دوست دارد درمورد احتمال احیای این بازی با مایکروسافت صحبت کند. «ما کارهای زیادی روی آن انجام دادیم و نگه داشتن بازی دراین‌حالت برای مایکروسافت فایده‌ای ندارد؛ پس دوست داریم کاری در موردش انجام دهیم (با خنده). فیل، بیا با هم انجامش دهیم!». او سپس در مصاحبه‌ای با رسانه VGC گفته بود این حرف «جوک نیست» و وی کاملا درمورد آن جدی است.

حالا فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس با سوالی درمورد بازگشت این بازی مواجه شده است. او درجواب با لبخند گفت: «درحال‌حاضر چیزی برای صحبت درباره Scalebound وجود ندارد». او پیش‌تر و در سال ۲۰۲۰ وقتی با چنین سوالی رو‌به‌رو شده بود، جوابی صریح‌تر داده بود: «برای افرادی که فکر می‌کنند ممکن است هنوز چیزی درحال کار باشد، [باید بگویم] چنین چیزی نیست».

پوستر بازی Scalebound

قبل‌تر مایکروسافت و استودیو پلاتینیوم درباره علت لغو بازی صحبت کرده بودند. اما به‌تازگی کامیا مسئولیت لغو پروژه را به‌تنهایی گردن گرفته است. او در ویدئویی در یوتیوب که نوامبر سال گذشته منتشر شده بود، عدم تجربه پلاتینیوم درکار با موتور Unreal Engine و ویژگی‌های آنلاین را دلایل اصلی لغو بازی دانست. وقتی از کامیا پرسیده شد چرا فکر می‌کند درصورت احیای بازی نامبرده او به موفقیت بیشتری دست خواهد یافت، گفته بود اعتقاد دارد از زمان پایان توسعه بازی تیم سازنده باتجربه‌تر شده است.

«هیچ چیز خیلی خارق‌العاده‌ای عوض نشده است، به جز زمان. به‌عنوان یک شرکت، ما رفته‌رفته رشد کرده‌ایم و درمورد تکنولوژی و افراد بیشتر تجربه بیشتری کسب کرده‌ایم. در زمانی‌که ما درحال‌ساخت Scalebound بودیم، موارد زیادی بود که نمی‌‌توانستیم ارائه دهیم و این برای من خیلی سخت بود. چنین شکستی دشوار بود. وقتی پروژه کنار رفت، این‎‌گونه نبود که من روز بعد فکر کنم باید دوباره تلاش کنم. من به استراحت نیاز داشتم.

اما زمان می‌گذرد، موارد عوض می‌شود و اوضاع الان تغییر یافته‌ است. من زمانی برای فکر کردن داشته‌ام و بله، می‌خواهم دوباره روی Scalebound کار کنم. این احساس من است».

در سال ۲۰۲۰ فیل اسپنسر گفته بود هیچ احساس بدی نسبت به Platinum Games ندارد: «من احترام زیادی برای پلاتینیوم، کامیا سان و تیم قائلم و احساس بدی نسبت به آن‌ها ندارم. ما با آن‌ها صحبت می‌کنیم و هیچ خصومتی بین طرفین وجود ندارد. ما قصد انجام کاری داشتیم و به موفقیت نرسید. من متاسفم درمورد کاری که قصد انجام آن را داشتیم، تا این‌حد علنی عمل کردیم».


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده