نویسنده: حسن اکرامی
// پنجشنبه, ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹

یوبیسافت به دنبال تمرکز و نوآوری بیشتر برای بازی های آینده‌ است

اخیرا یکی از اعضای یوبیسافت اعلام کرد این شرکت خواهان تمرکز و نوآوری بیشتر برای بازی‌های آینده‌ی خود است.

یکی از رایج‌ترین انتقاداتی که به اکثر بازی‌های یوبی‌سافت وارد می‌شود، عدم خلاقیت و استفاده از یک فرمول مشترک و ثابت در بسیاری از فرانچایزها است. حال به نظر می‌رسد این شرکت به‌دنبال ایجاد تغییراتی در این زمینه است. در همین راستا به‌تازگی فوزی مسمار، یکی از افراد ارشد در تیم مدیریت یوبیسافت طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت IGN گفت که در آینده این شرکت می‌خواهد بازی‌هایی بسازد که تمرکز و نوآوری بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند.

وی در این‌باره افزود: «ما می‌خواهیم برای تصمیم‌گیری در مورد یک بازی، عملکرد خوبی داشته باشیم و برای آن جلو برویم. این تعهد را داشته باشیم که بازی را بسازیم تا بسیاری از افراد خوشحال شوند، اما شاید برای همه‌ی بازیکنان این نتیجه رخ ندهد. مشکلی ندارد. ما معتقدیم که ساخت یک بازی متمرکزتر برای افرادی که آن بازی را دوست دارند، بهتر است؛ بنابراین [بزرگ کردن] وسعت بازی هدف ما نخواهد بود. [بیشتر] روی عمق تجربه [کار می‌کنیم]؛ برای اطمینان از اهمیت زمان بازیکنان ما اینکه آن‌ها احساس کنند زمان خوبی را سپری کرده‌اند».

پوستر بازی Assassin's Creed: Codename Red

مسمار در ادامه افزود که نوآوری یکی از ارکان کلیدی برای ساخت بازی‌های یوبی سافت در آینده خواهد بود: «ما نوآوری را به‌عنوان یک رکن کلیدی برای همه بازی‌های آینده‌ی خود داریم که می‌تواند شامل هر چیزی باشد؛ از یک سبک هنری جدید عجیب‌وغریب تا برداشتی نسبتا جدید از سبکی دیگر و حتی مکانیک‌های تازه گیم‌پلی. بنابراین هر پروژه‌ی یوبی‌سافت این جنبه‌ها را در نظر می‌گیرد و تلاش می‌کند تا متمایز شود، محتوای عمیق داشته باشد و استانداردهای بالاتری از کیفیت را ارائه دهد. همچنین این پروژه باید راه‌های جدیدی را برای بازیکنان فراهم کنند تا بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، تعامل داشته باشند و خودشان را نشان بدهند».

شاید بتوان گفت که اشاره‌ی مسمار به سبک هنری عجیب و غریب مربوط‌به بازی جدید Immortals باشد؛ چرا که اخیرا شایعه‌هایی منتشر شدند که نشان می‌دادند این بازی از یک سبک هنری جدید و عجیب استفاده می‌کند. ما در حال حاضر اولین نتایج تصمیمات جدید یوبیسافت را می‌توانیم مشاهده کنیم که به‌ویژه در مورد سری Assassin's Creed صدق می‌کند.

این شرکت اخیرا بازی Assassin’s Creed Mirage را معرفی کرد که یک عنوان کوچکتر و متمرکز بر مخفی‌کاری است تا بار دیگر شاهد بازگشت به ریشه‌های این سری باشیم. در همین حال یوبیسافت نسخه‌ی Codename RED از سری Assassin’s Creed را معرفی کرد که یک بازی نقش‌آفرینی جهان باز و گسترده خواهد بود و قرار است تا چند سال با انتشار محتوای جدید از آن پشتیبانی شود. همراه این دو نسخه، از عنوان Codename HEXE از سری Assassin’s Creed نیز رونمایی شد که قرار است یک تجربه‌ی کاملا منحصر‌به‌فرد را به بازیکن‌ها تحویل دهد. در همین حال یوبیسافت یک بازی جهان-باز موبایل Assassin’s Creed و یک نسخه چندنفره‌ی مستقل را نیز در دست ساخت دارد.

اساسین در شهر بغداد بازی Assassin's Creed Mirage شرکت Ubisoft (یوبیسافت)

در ادامه مسمار درباره‌ی تحول سری بازی Assassin’s Creed گفت: «انواع مختلفی از بازیکنان وجود دارند که می‌توانند از مجموعه‌ی اساسینز کرید لذت ببرند و ما به‌جای ساختن یک بازی که قرار است برای یک سری طرفدار خاص Assassin's Creed باشد، [با آثار مختلف] روی همه آن‌ها تمرکز می‌کنیم. برای افرادی که می‌خواهند به ریشه‌ها برگردند، ما بازی Mirage را می‌سازیم و برای دیگرانی که از تجربه‌ی کلاسیک در زمان انتشار لذت نبردند، یک بازی چند نفره، بازی موبایل و یک تجربه‌ی نقش‌آفرینی بزرگ را می‌سازیم.

انواع مختلفی از عناصر وجود دارد که ما به آن‌ها توجه می‌کنیم و این نیز نمونه‌ای از دیدگاه تحریریه‌ای است که ما تعیین کرده‌ایم. در این دیدگاه ما قرار نیست یک بازی را برای همه بسازیم، بلکه آن را برای طرفداران می‌سازیم، روی آن متمرکز می‌شویم و به تصمیماتی که در مورد آن می‌گیریم متعهد هستیم».

اخیرا شرکت یوبیسافت اعلام کرد که قیمت بازی‌های بزرگ و AAA آینده‌ی خود از جمله Skull and Bones را به ۷۰ دلار افزایش می‌دهد. بااین‌حال این شرکت برای بازی Assassin’s Creed Mirage روی تمام پلتفرم‌ها برچسب قیمتی ۵۰ دلاری را در نظر گرفته است.

نظر شما چیست؟ دیدگاه خود راجع به جدیدترین اخبار بازی را با ما در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده