نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۷ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۱

شرکت ولو نسخه های جدیدی از استیم دک را روانه بازار خواهد کرد

شرکت Valve در یک بروشور تبلیغاتی تأیید کرد که استیم دک یک «مجموعه محصول چند-نسلی» است و نسخه‌های جدیدی از آن به بازار عرضه خواهد شد.

استیم دک موفقیت‌هایی را برای شرکت Valve به ارمغان آورده است. این کامپیوتر گیمینگ قابل حمل که در اوایل سال ۲۰۲۲ عرضه شد، ظاهرا به فروش خوبی دست یافت و با استقبال کاربرها مواجه شد. این شرکت با بهینه‌سازی آثار بیشتر برای Steam Deck به‌طور پیوسته فهرست بازی‌های قابل تجربه روی آن را گسترش می‌دهد. با این اوصاف جای تعجبی ندارد که استیم دک به یک پروژه‌ی طولانی-مدت برای ولو تبدیل شود و در آینده شاهد نسخه‌های دیگری از آن باشیم.

شرکت Valve در یک بروشور تبلیغاتی تأیید کرد که به‌عنوان یک «مجموعه محصول چند-نسلی» به استیم دک نگاه می‌کند و مایل به عرضه‌ی نسخه‌های دیگری از این کامپیوتر قابل حمل در آینده است: «استیم دک به مثابه نخستین محصول در رسته‌ی کامپیوترهای گیمینگ قابل حمل استیم است. شرکت ولو در آینده به‌سراغ بهبودها و اصلاح سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این محصول خواهد رفت و نسخه‌های جدیدی از Steam Deck را روانه‌ی بازار خواهد کرد».

در بخش دیگری از این بروشور آمده است: «شرکت ولو در آینده به‌نحو مطلوب از استیم دک و SteamOS پشتیبانی می‌کند. ما به‌واسطه‌ی جامعه‌ی طرفدارها از کاربردهای تازه سخت‌افزارمان آگاه می‌شویم و به‌سراغ ساخت نسخه‌های جدیدی خواهیم رفت که حتی از نسخه‌های اول استیم دک بهتر و قدرتمندتر باشند». جالب اینکه این اولین‌بار نیست که شرکت Valve صراحتا درباره‌ی عرضه‌ی نسخه‌های دیگری از Steam Deck سخن می‌گوید.

اوایل سال جاری گیب نیوئل، رئیس ولو در مورد نسخه‌ی دوم استیم دک و چگونگی تمرکز احتمالی آن روی امکان جابه‌جایی ساده به گفت‌وگو پرداخته بود. مدتی قبل شرکت Valve از افزایش تولید Steam Deck خبر داد و تأیید کرد که به‌زودی سرعت عرضه‌ی هفتگی آن به خریدارها تا دو برابر افزایش می‌دهد. کمبود این کامپیوتر گیمینگ قابل حمل تا حد زیادی به‌خاطر تعطیلی مراکز تولیدی تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا بوده است.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده