نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۴ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۲

واکنش نینتندو به افزایش قیمت کنسول‌ پلی استیشن 5

بعد از مایکروسافت، حالا نینتندو به افزایش قیمت کنسول پلی استیشن 5 واکنش نشان داده و به طرفداران اطمینان داده که قیمت نینتندو سوییچ و افزایش نخواهد یافت.

نینتندو در بیانیه‌ای که در ارتباط با وبسایت Eurogamer منتشر کرده، تأیید کرد که برخلاف سونی، تصمیمی برای افزایش قیمت کنسول نینتندو سوییچ یا سایر محصولات سخت‌افزاری خود ندارد. این پاسخ در ادامه‌ی واکنش مایکروسافت به گران‌تر شدن قیمت پلی استیشن 5 در برخی کشورها ارائه می‌شود که در توضیحات آن ضمن اشاره‌ی مجدد به قیمت مصوب کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس، صرفاً به «ارائه‌ی بهترین گزینه‌های گیمینگ به طرفداران» بسنده شده بود.

شونتارو فوروکاوا، رئیس نینتندو در بیانیه این شرکت بعد از توضیحات مفصلی خاطر نشان کرده که قیمت‌های نینتندو همچنان به همین ترتیب باقی خواهند ماند. فوروکاوا در اینباره می‌گوید: «با اینکه نمی‌توانیم درباره استراتژی قیمت گذاری محصولات اظهارنظر کنیم، اما می‌توان گفت که هیچ برنامه‌ای برای تغییر قیمت محصولات سخت‌افزاری خود به‌دلیل تورم یا افزایش هزینه‌های خرید در کشورها نداریم. ما تصمیمات آینده خود را ازطریق مشورت دقیق و مستمر با کارشناسان خود تعیین خواهیم کرد.»

افزایش قیمت پلی استیشن 5

سونی روز گذشته در تصمیمی بی‌سابقه  اعلام کرده بود که قیمت مدل پایه پلی استیشن 5 و نسخه دیجیتالی آن را در بریتانیا به اندازه ۳۰ پوند و در سایر نقاط اروپا ۵۰ یورو افزایش خواهد داد. سایر کشورهای جهان شامل ژاپن، چین، استرالیا، مکزیک و کانادا هم این افزایش قیمت را تجربه خواهند کرد اما فعلاً قیمت‌ها در آمریکا ثابت خواهد ماند.

جیم رایان، رئیس پلی استیشن این تصمیم را در نتیجه‌ی «نرخ الای تورم جهانی و روند نامطلوب قیمت ارز» توجیه کرد و توضیح داد که این مسائل باعث شده تا فشار زیادی برای صنایع تولیدی وارد شده و قدرت خرید مردم را تحت تأثیر قرار دهد. ضمن اینکه رایان این تصمیم را «دشوار» توصیف کرده و گفته که این شرکت مجبور به این کار شده است.

کنسول نینتندو سوییچ با رنگ کاستوم

دیوید گیبسون، تحلیل‌گر MST Financial در این خصوص گفته که تصمیم سونی بیشتر به‌دلیل نوسانات قیمت ارزهای خارجی اتخاذ شده و این موضوع در واحد پول پوند و یورو کاملاً مشهود است. البته که باید گفت قیمت ارزها افزایش یافته اما در مقابل وضعیت عرضه سخت‌افزاری رو به بهبود بوده و قیمت DRAM نیز کاهش محسوسی داشته است.

بااین‌حال پیرس هاردینگ رولز، آنالیزور صنعت بازی معتقد است که این تصمیم باوجود مخالفان زیادی که دارد، نمی‌تواند تأثیر چندانی روی وضعیت تقاضا برای کنسول‌های پلی استیشن داشته باشد.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده