// شنبه, ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۸

پلی استیشن 5 پردرآمدترین کنسول سال ۲۰۲۲ در آمریکا است

طبق رسم هرماهه، شرکت NPD میزان فروش کنسول‌ها در ایالات متحده آمریکا را اعلام کرده است. براین‌اساس نینتندو سوئیچ پرفروش‌ترین کنسول ژوئیه ۲۰۲۲ و PS5 پردرآمدترین کنسول این ماه شد.

مت پیسکاتلا، آنالیزور ارشد شرکت NPD آمار فروش کنسول‌های گیمینگ در ماه ژوئیه سال ۲۰۲۲ را اعلام کرده است و مشخص شد هم در این ماه و هم از اول سال تاکنون (مجموع هفت ماه نخست سال) بین کنسول‌های بازی، بیشترین درآمد به پلی استیشن 5 تعلق دارد؛ درحالی‌که از نظر تعداد کنسول‌های فروخته‌شده، نینتندو سوئیچ پیشتاز است. میزان فروش سخت‌افزار، محتوا و لوازم جانبی در مقایسه با بازه‌ی زمانی مشابه در سال قبل با کاهشی ۹ درصدی رو‌به‌رو شد و میزان آن ۴.۱۸ میلیارد دلار است. این رقم مقداری کمتر از فروش ۴.۱۹ میلیارد دلاری در ژوئیه ۲۰۲۰ است.

میزان فروش دلاری پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس رشدی دو رقمی نسبت به سال قبل داشته است. در میزان فروش از نظر تعداد کنسول‌های فروخته‌شده طی ژوئیه ۲۰۲۲ در بازار آمریکا، پلی استیشن 5 در جایگاه دوم ایستاده است؛ درحالی‌که از نظر فروش دلاری، PS5 اول است و مایکروسافت با Xbox Series X/S رتبه دوم را کسب کرد. درنهایت پیسکاتلا گفته است «موجودی پلی استیشن 5 در هفته‌های اخیر افزایش یافته است. مطمئن نیستم چه شده یا این اتفاق تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، اما به‌صورت کلی نشانه خوبی است».

از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون، مجموع خرج‌های مخاطب‌ها در بازار ویدیوگیم داخل آمریکا به ۳۰.۵ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به بازه مشابه در سال قبل میلادی، ۱۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد. رشد درآمد سرویس‌های اشتراکی هم نتوانسته است کاهش دیگر بخش‌ها را جبران کند. فروش دلاری سخت‌افزارها نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد بیشتر شده است و به عدد ۳۶۲ میلیون دلار رسید. فروش سخت‌افزار از اول سال تا پایان دوره موردنظر ۷ درصد کاهش داشت و در مجموع ۲.۵ میلیارد دلار بود.

براساس گزارش کریستوفر درینگ، سردبیر رسانه Games Industry مشخص شد که هم در ایالات متحده آمریکا و هم در بریتانیا، پلی استیشن 5 به‌عنوان پردرآمدترین کنسول و نینتندو سوییچ به‌عنوان پرفروش‌ترین کنسول سال ۲۰۲۲ میلادی تا امروز شناخته می‌شوند.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده