// پنجشنبه, ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۶

نینتندو در حال ساخت دسته‌ای سازگار با ایکس باکس و پلی استیشن بود

یکی از رؤسای سابق نینتندو می‌گوید این شرکت پیش‌تر در حال ساخت کنترلری بود که با ایکس باکس و پلی استیشن هم سازگاری داشت.

در جریان مصاحبه‌ای تازه، Reggie Fils-Aime به‌عنوان رئیس سابق نینتندوی آمریکا از پروژه‌ای جذاب صحبت کرده است. قرار بود این شرکت دسته‌ای بسازد که فارغ از هر پلتفرمی با آن سازگار باشد. نینتندو دسته انطباقی (Adaptive) ایکس باکس را که برای افراد دارای معلولیت طراحی شده بود، به‌عنوان نقطه شروع این پروژه در نظر گرفت. رجی می‌گوید:

«دسته انطباقی‌ای را تصور کنید که با آن می‌توانید در آخرین کنسول ایکس باکس، پلی استیشن و نینتندوی خود به بازی بپردازید. این چیزی است که ما سه سال پیش در حال کار روی آن بودیم». اما درنهایت رجی سه سال پیش از نینتندو جدا شد و نمی‌داند که این پروژه در حال حاضر در چه مرحله‌ای است. او امیدوار است همچنان کار روی آن ادامه داشته باشد: «من امیدوارم آن دسته و قابلیت آن که به انواع سیستم‌ها متصل می‌شد، اجرا شود و در سریع‌ترین زمان ممکن به‌دست مشتری‌ها برسد».

در مورد دسترسی‌پذیری برای افراد کم‌توان، رجی اعتقاد دارد بهترین راه‌حل برای صنعت گیمینگ آن راهی است که در تمامی پلتفرم‌ها و پی‌سی اجرا شود؛ درحالی‌که با قابلیت‌های فیزیکی و نیازهای بازیکن هم سازگار باشد. در عینی که مشخص نیست آیا این دسته‌ی نینتندو همچنان در حال ساخت است یا خیر، اما چنین ایده‌ای می‌تواند به نفع بازیکنان باشد و هزینه‌های آن‌ها را کاهش دهد. زیرا دیگر نیازی به خرید چند دسته‌ی مختلف برای بازی روی پلتفرم‌های مختلف نیست.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده