نویسنده: هومن فلاحی
// دوشنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۶

عدم افزایش قیمت نینتندو سوییچ

به‌نظر می‌رسد فعلا برنامه‌‌ای برای افزایش قیمت کنسول نینتندو سوییچ وجود ندارد.

برخلاف شایعات به‌وجود آمده در هفته‌های اخیر درخصوص افزایش قیمت کنسول‌های بازی به‌دلیل کمبودی قطعات الکترونیکی در کارخانه‌ها، نینتندو تایید می‌کند فعلا برنامه‌ای برای افزایش قیمت مدل‌های فعلی نینتندو سوییچ را با وجود افزایش هزینه‌های تولید این دستگاه ندارد.

اوایل این ماه و در جریان گزارش مالی این شرکت، نینتندو اعلام کرد که به‌دلیل کمبود قطعات نیمه‌هادی که در ساخت وسایل الکترونیکی به کار می‌رود و صنایع زیادی با کمبود عرضه آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، میزان تولید و فروش کنسول‌های سوییچ در حدود ۲۳ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است. شانتارو فوراکاوا، مدیرعامل نینتندو در مصاحبه با مؤسسه‌ آماری Nikkei تایید می‌کند که شرکت در تلاش است تا این ضررهای به‌وجود آمده را با افزایش قیمت محصولات خود جبران نکند. فوراکاوا در این‌باره می‌گوید:

«در این مقطع ما افزایش قیمت را در نظر نداریم، زیرا تاکنون بیشتر از ۱۰۰ میلیون دستگاه سوییچ به‌فروش رسیده است و ادامه‌ی جریان فروش سوییچ در این قیمت برای کسب‌و‌کار ما اهمیت زیادی دارد. نینتندو به فروش سه مدل سوییچ در آینده نیز ادامه می‌دهد: مدل استاندارد، سوییچ لایت با امکانات کمتر و قیمت و اندازه کوچک‌تر و درنهایت مدل OLED. در آینده ما بهترین استراتژی ممکن را برای تطابق با بازار در پیش خواهیم گرفت. ما تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌ایم تا بهترین محصولات ممکن را با منصفانه‌ترین قیمت ممکن به خریداران عرضه کنیم و در عین‌حال نگاهی به آینده نیز داشته باشیم».

لینک در حال پرواز در بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2

با اینکه فوراکاوا به احتمال دستیابی به آمار فروش سخت‌افزار پیش‌بینی شده برای امسال اشاره‌ای نداشت، اما تایید کرد که روند فروش سخت‌افزار سوییچ با سرعت فعلی ادامه خواهد داشت و همچنین انتشار نرم‌افزارها یا بازی‌ها نیز می‌تواند این روند را بهبود ببخشند.

براساس مصاحبه‌ی مؤسسه Nikkei، تا پایان این سال مالی در سال ۲۰۲۳ برنامه‌ای برای معرفی یا عرضه‌ی یک نسخه بهبودیافته از سخت‌افزار سوییچ را ندارد. عده‌ای از تحلیل‌گران معتقدند که برنامه قبلی نینتندو، عرضه یک نسخه بهبودیافته از این کنسول همزمان با عرضه‌ی دنباله‌ی بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild در سال ۲۰۲۳ بوده است. جف گراب یکی دیگر از تحلیل‌گران صنعت بازی‌های ویدیویی نیز می‌گوید به‌نظر می‌رسد مشکلات جهانی تولید سخت‌افزارهای الکترونیکی در ماه‌های اخیر، باعث شده تا انتشار این کنسول دستی تا سال ۲۰۲۴ به تأخیر بیافتد.

جدیدترین نسخه از کنسول نینتندو سوییچ که در ماه اکتبر سال گذشته معرفی شد، مدل OLED این کنسول موفق است که به‌جز بخش سخت‌افزاری، بهبودهایی در طراحی و صفحه‌نمایش این کنسول اعمال می‌کند. هواداران با خرید این مدل که در حدود ۵۰ دلار از مدل عادی سوییچ گران‌تر است، علاوه‌بر یک صفحه‌نمایش ۷ اینچی 720p اولد که حاشیه‌های باریک‌تر و کیفیت بالاتری نسبت به مدل عادی دارد، یک داک با پشتیبانی از پورت LAN برای بازی‌های آنلاین را نیز دریافت می‌کنند.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده