نویسنده: هومن فلاحی
// شنبه, ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۲۰

بازی Beyond Good and Evil 2 چندین سال تا عرضه فاصله دارد

به‌تازگی گزارش جدیدی منتشر شده که اطلاعاتی از وضعیت توسعه‌ی Beyond Good and Evil 2 در پشت‌صحنه ساخت این بازی را در اختیار هواداران می‌گذارد.

در سال‌های اخیر، جامعه گیمینگ یک خوبی از وضعیت دشوار توسعه‌ی بازی Beyond Good and Evil 2 آن بوده است. در سال ۲۰۲۰، میشل آنسل، کارگردان و نویسنده این سری ضمن جدایی از یوبیسافت و بازنشستگی از بازی‌سازی، اعلام کرد توسعه‌ی Beyond Good and Evil 2 فوق‌العاده عالی پیش می‌رود. حالا پس از گذشت دو سال از جدایی آنسل، هنوز هیچ اطلاعات جدیدی از این بازی به‌صورت عمومی منتشر نشده است.

ماه گذشته، تام هندرسون، ژورنالیست شناخته‌شده‌ی صنعت بازی‌ اعلام کرد مراحل تست و بررسی بازی توسط گروه‌های آزمایشی به‌تازگی آغاز شده است. هندرسون می‌گوید تصاویر و ویدیوهایی نیز از این نسخه از بازی به‌دست او رسیده است، هرچند که او اجازه انتشار آن‌ها به‌صورت عمومی را ندارد.

براساس این نمایش‌ها، گیم‌پلی بازی بسیار ناقص‌تر و ابتدایی‌تر از چیزی که یوبیسافت در دسامبر سال ۲۰۱۸ نمایش داد به‌نظر می‌رسد. مطابق این نسخه از بازی که در اختیار تسترها قرار گرفته است، به‌‌نظر می‌رسد مثل بسیاری از بازی‌های نقش‌‌آفرینی، بازیکن‌ها می‌تواند شخصیت اصلی قابل بازی را به سلیقه خود از ابتدا خلق کنند. در نمایشی که به‌دست هندرسون رسیده است، دو شخصیت به شمایل حیوانات کوسه و پاندا از جمله مواردی بودند که بخش شخصی‌سازی بازی اجازه ساخت آن‌ها را به بازیکنان می‌دهد.

هندرسون می‌گوید براساس اطلاعات فعلی او، به‌نظر می‌رسد همچنان سال‌ها با عرضه بازی فاصله داریم. منابع می‌گویند که در مراحل توسعه‌ی بازی، نوعی احساس عدم وجود یک رهبری و جهت مشخص برای حرکت به سوی آن وجود دارد. یکی دیگر از افرادی که فرصت تجربه بازی را داشته است، گیم‌پلی بازی را گیج‌کننده و بی‌هدف می‌داند. هفته گذشته شاهد پیوستن سارا آرلانو، یکی از نویسندگان بازی World of Warcraft به تیم سازنده Beyond Good and Evil 2 بودیم.

این خبر نشان می‌دهد که حتی اگر خط اصلی داستانی بازی از سال‌های طولانی توسعه‌ی آن تغییری نکند، به احتمال زیاد بخش‌های بزرگی از شخصیت‌ها و دیالوگ‌های بازی مورد بازطراحی قرار خواهند گرفت. پیش از این قرار بود Beyond Good & Evil 2 به‌نوعی پیش‌درآمد نسخه اول و محبوب این سری باشد و به‌جای جید، شخصیت اصلی Beyond Good & Evil، شاهد ماجراجویی‌های شخصیت‌هایی جدید در گوشه‌ی دیگری از کهکشان باشیم.

در انتها نیز هندرسون می‌گوید طبق نظر شخصی او، احتمالا چند سال دیگر تا انتشار بازی فاصله خواهیم داشت. البته او اشاره می‌کند که اگر یکی از هواداران این سری هستید و از ۱۵ سال پیش برای عرضه قسمت دوم این بازی منتظر بوده‌اید، احتمالا این چند سال باقی‌مانده برای شما خیلی تفاوتی ایجاد نخواهد کرد.

دنیای بازی Beyond Good & Evil 2

مطابق اطلاعات منتشر شده‌ی قبلی، می‌دانیم که قرار است یوبیسافت با برگزاری یک استریم Ubisoft Forward در ماه سپتامبر، از بازی‌های آینده خود و احتمالا نسخه جدید بازی Assassin's Creed رونمایی کند. هنوز مشخص نیست که آیا Beyond Good and Evil 2 بخشی از این نمایش خواهد بود یا خیر، اما برگزاری رویدادهای تست بازی به‌صورت گسترده در ماه‌های اخیر، ممکن است به حضور این بازی در یکی از نمایش‌های جدید یوبیسافت اشاره داشته باشد.

هندرسون اعتقاد دارد با وجود عدم موفقیت‌های تجاری گسترده نسخه اول بازی، استقبال منتقدان و گیمرها از این بازی باعث شده است تا یوبیسافت امیدواری زیادی به موفقیت همه جانبه Beyond Good and Evil 2 داشته باشد. به‌نظر می‌رسد که فرصت دادن به تیم جدید توسعه بازی، ممکن است بتواند باعث عرضه موفقیت‌آمیز این بازی پرماجرا در سال‌های آینده شود.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده