نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۲

رسیدن فروش جهانی کنسول نینتندو سوییچ به ۱۱۱ میلیون دستگاه در سراسر جهان

نینتندو ضمن تأیید رسیدن آمار فروش کنسول‌های نینتندو سوییچ به رکورد ۱۱۱ میلیون واحد در سراسر جهان، از کاهش روند فروش نرم‌افزار و سخت‌افزار خود نسبت به سال قبل خبر داد.

گزارش جدیدی از فروش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کنسول‌های نینتندو سوییچ منتشر شده که همزمان با رسیدن به رکوردهای جدید از روند کاهشی فروش محصولات این نینتندو در سال ۲۰۲۲ حکایت دارد. موضوعی که این شرکت بخشی از آن را متوجه کاهش عرضه قطعات سخت‌افزاری می‌داند. نینتندو در طول سه‌ماهه نخست سال مالی خود در مجموع ۳.۴۳ میلیون واحد فروش سخت‌افزاری داشته که ۲۲.۹ درصد کمتر از زمان مشابه در سال گذشته است. مجموع فروش نرم‌افزاری این شرکت نیز ۴۱.۴۱ میلیون واحد بوده که مجددا ۸.۶ درصد کاهش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

به این ترتیب فروش ناخالص این شرکت با ۴.۷ کاهش به ۳۰۷.۴ میلیارد ین رسیده که البته همچنان با ۱۶۶.۷ میلیارد ین سود خالص، ۲۸.۳ درصد سود بیشتر را عاید نینتندو می‌کند. بازی Nintendo Switch Sports که در ماه آوریل ۲۰۲۲ منتشر شده به‌همراه Mario Strikers: Battle League که در ماه ژوئن در دسترس کاربران قرار گرفته، به ترتیب با ۴.۸۴ و ۱.۹۱ میلیون واحد فروش، بیشترین تأثیر را در آمار عملکرد این شرکت در سه‌ماهه اخیر داشته است.

آخرین آمار فروش کنسول Switch

حالا مجموع فروش کنسول نینتندو سوییج با اضافه شدن این ۳.۴۳ میلیون نسخه به ۱۱۱.۰۸ میلیون واحد می‌رسد. کنسول دستی نینتندو اوایل سال ۲۰۲۲ با عبور از آمار ۱۰۱.۶۳ میلیون واحدی کنسول Wii به پرفروش‌ترین کنسول خانگی تاریخ نینتندو تبدیل شد. البته سوییچ تا رسیدن به رکورد پرفروش‌ترین کنسول بازی نینتندو راه زیادی را در پیش دارد. نینتندو DS با ۱۵۴.۰۲ میلیون واحد و Game Boy و Game Boy Color با مجموع آمار ۱۱۸.۶۹ میلیون نسخه بالاتر از سوییچ قرار می‌گیرند.

به جز کنسول‌های ساخت نینتندو، پلی استیشن 2 با ۱۵۵ میلیون واحد فروش همچنان پرفروش‌ترین کنسول تاریخ است و PS4 نیز با ۱۱۶ میلیون نسخه بالاتر از نینتندو سوییچ قرار دارد. در ادامه فهرستی از پرفروش‌ترین بازی‌های کنسول نینتندو سوییچ را ملاحظه می‌کنید:

  1. Mario Kart 8 Deluxe با فروش ۴۶.۸۲ میلیون نسخه
  2. Animal Crossing: New Horizons با فروش ۳۹.۳۸ میلیون نسخه 
  3. Super Smash Bros. Ultimate با فروش ۲۸.۸۲ میلیون نسخه
  4. Legend of Zelda: Breath of the Wild با فروش ۲۷.۱۴ میلیون نسخه
  5. Pokemon Sword/Shield با فروش ۲۴.۵۰ میلیون نسخه
  6. Super Mario Odyssey با فروش ۲۳.۹۳ میلیون نسخه
  7. Super Mario Party با فروش ۱۸.۰۶ میلیون نسخه 
  8. Pokemon Brilliant Diamond/Shining Pearl با فروش ۱۴.۷۹ میلیون نسخه 
  9. Pokemon Let’s Go با فروش ۱۴.۶۶ میلیون نسخه 
  10. Ring Fit Adventure با فروش ۱۴.۵۴ میلیون نسخه 

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده