نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۳۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۶

لغو ساخت چهار بازی توسط یوبیسافت ؛ از Ghost Recon Frontline تا Splinter Cell VR

یوبیسافت در جریان گزارش مالی سه‌ماهه خود اعلام کرد که فرایند ساخت چهار بازی خود را متوقف کرد.

شرکت یوبیسافت (Ubisoft) طی چند سال گذشته بازی‌هایی را معرفی کرده که در رسیدن به مراحل پایانی ساخت و عرضه‌ی رسمی به بازار ناکام بودند. تکلیف بسیاری از این بازی‌ها تاکنون نامشخص بود و برخی از آن‌ها به‌طور کلی کنار گذاشته شدند. حالا و در جریان گزارش مالی دوره سه‌ماهه اخیر این شرکت، یوبیسافت به‌صورت رسمی فرایند توسعه‌ی شماری از این بازی‌ها را با استناد به دلایل مالی لغو کرد. هرچند توضیحات بیشتری در این خصوص داده نشده است.

اولین مورد از این بازی‌ها، Ghost Recon Frontline است که سال گذشته معرفی شد و قرار بود یک شوتر بتل رویال Free-to-Play باشد. این بازی در همان ابتدای کار به‌دلیل فاصله گرفتن از استایل سنتی بازی‌های سری Ghost Recon و دنبال کردن ترندهای روز صنعت بازی، به‌شدت مورد انتقاد طرفدارها قرار گرفت. به همین دلیل یوبیسافت اول به سرعت زمان انتشار بازی را به تعویق انداخت و نهایتا تصمیم به کنار گذاشتن این پروژه گرفت. در همین حین گفته می‌شود که یک بازی دیگر از مجموعه‌ی اصلی Ghost Recon در دست ساخت است.

بازی Splinter Cell VR

بازی دیگری که در میان پروژه‌های لغو شده‌ی یوبیسافت به چشم می‌خورد، Splinter Cell VR یا نسخه‌ی مبتنی بر واقعیت مجازی بازی Splinter Cell است. این پروژه که در سال ۲۰۲۰ و به‌صورت انحصاری برای هدست‌های واقعیت مجازی Meta معرفی شده بود، بعد از مدتی بی‌خبری، حالا به‌صورت کامل لغو شده است. یوبیسافت از چند ماه قبل روی پروژه ریمیک اولین بازی Splinter Cell کار می‌کند.

شرکت Ubisoft در ادامه تأیید کرد که دو بازی دیگر نیز درکنار Splinter Cell VR و Ghost Recon Frontline لغو شدند؛ بازی‌هایی که هیچ‌وقت حتی به مرحله‌ی معرفی نرسیدند. در آخر یوبیسافت زمان عرضه‌ی بازی Avatar: Frontiers of Pandora را تا سال مالی آینده به تعویق انداخت.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده