نویسنده: حسن اکرامی
// پنجشنبه, ۳۰ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۳

تاکید موجانگ بر عدم استفاده از NFT و بلاک‌چین در بازی Minecraft

استودیوی بازی‌سازی موجانگ صراحتا اعلام کرده است که از NFT یا تکنولوژی‌های بلاک‌چین در بازی Minecraft استفاده نخواهد کرد.

اخیرا استودیو Mojang، توسعه‌دهنده‌ی بازی محبوب Minecraft در بیانیه‌ای درباره‌ی موضع خود جهت استفاده از NFT (توکن‌های غیرقابل تعویض) یا استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین توضیحاتی را ارائه داد. طبق این بیانیه، دیدگاه این استودیو در مورد استفاده از NFT کاملا منفی است و به این خاطر منتشر شده که برخی از سرورهای بازی ماینکرافت توکن‌های مربوط‌به بازی را به بازیکنان پیشنهاد می‌دادند.

موجانگ در این بیانیه صریحا اعلام کرد که نمی‌خواهد NFT‌ها را در بازی Minecraft قرار دهد؛ چرا که این اقدام با دستورالعمل‌های استفاده از بازی مغایرت دارد. موجانگ در ادامه افزود: «برای اطمینان از اینکه بازیکنان Minecraft تجربه‌ای ایمن و فراگیر داشته باشند، فن‌آوری‌های بلاک‌چین مجاز به ادغام در برنامه‌های مشتری و سرورهای ما نیستند. همچنین نمی‌توان از محتوای درون بازی Minecraft مانند دنیاها، پوسته‌ها، آیتم‌های شخصی‌سازی یا سایر مدها برای کسب درآمد دیجیتال ازطریق فناوری بلاک‌چین استفاده کرد.

تفکر سوداگرانه‌ی قیمت‌گذاری و سرمایه‌گذاری در مورد NFTها، تمرکز را از هدف بازی کردن دور می‌کند و افراد را به سودجویی تشویق می‌کند. ما تصور می‌کنیم این موضوع با شادی و موفقیت بلندمدت بازیکنان ما ناسازگار باشد».

شخصیت های بازی Minecraft Dungeons

درنهایت می‌توان گفت که استودیوی موجانگ نمی‌خواهد در بازی Minecraft فرهنگ تفکیک پایه‌ی بازیکنان خود را براساس میزان دارایی و هزینه ایجاد کند. این استودیو در ادامه اشاره کرد که بازار NFT مملو از کلاهبرداری‌ها به مانند حباب قیمتی و تقلب است. درحالی‌که موجانگ به احتمال ورود NFT یا سایر فناوری‌های بلاک‌چین به بازی Minecraft جواب منفی داده است، اما قصد دارد در صورت تغییر این فناوری و یافتن روش استفاده‌ی جدید از آن که منجر به پیشرفت بخش‌های مختلف بازی به مانند گیم‌پلی شود، آن را در نظر بگیرد.

نظر شما درباره‌ی اخبار بازی چیست؟ آن را با ما و سایر کاربرها به اشتراک گذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده