نویسنده: هومن فلاحی
// سه شنبه, ۲۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۱

نمایش جدید از بازی لغوشده Doom 4

ویدیو جدید از بازی کنسل‌شده‌ی Doom 4 استودیوی بازی‌سازی اید سافت‌ور، صحنه‌هایی از گیم‌پلی ترسناک این بازی را به‌نمایش می‌گذارد.

روز گذشته کانال یوتیوب گروه Noclip که به ساخت مستندهای بلندمدت از پشت‌صحنه‌ی فعالیت‌های استودیوهای بازی‌سازی مشهور است، نمایشی کوتاه از گیم‌پلی بازی کنسل شده‌ی Doom 4 را با طرفداران این مجموعه‌ی شوتر به اشتراک گذاشت.

این بازی که بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ توسط موتور بازی‌سازی جدید id Tech 5 در دست ساخته بوده است، قرار بود تا تفاوت‌های زیادی با بازی‌های پیشین این سری داشته باشد. یکی از این تفاوت‌ها، حضور جدی عناصر ترسناک و فضاسازی‌های حتی خشن‌تر و تاریک‌تر از بازی‌های قبلی این مجموعه در یکی از نسخه‌های این بازی بود که Doom 4 را به اولین بازی کاملا ترسناک این مجموعه‌ی قدیمی شوتر تبدیل می‌کرد. در ویدیو منتشر شده نیز می‌توانیم درگیری شخصیت اصلی با شیاطینی که او را در چاه‌های زیرزمینی دنبال می‌کنند و برخورد او با یکی از انسان‌ها تسخیرشده توسط نیروهای شیطانی را مشاهده کنیم.

شما می‌توانید این ویدیو را در ادامه تماشا کنید. ویدیو کامل‌تر این نمایش جدید نیز از صفحه یوتیوب گروه Noclip قابل مشاهده است که بخش‌هایی از پشت‌صحنه ساخت بازی DOOM 2016 را نیز به‌نمایش می‌گذارد.

دانلود از آپارات

هنوز دلیل اصلی لغو ساخت این بازی برای هواداران مشخص نیست، اما بازی‌سازانی که در طول سال‌های مختلف سابقه کار روی آن را داشته‌اند، فاصه گرفتن Doom 4 از شاخصه‌های اصلی این سری را از دلایل سرگرم‌کننده نبودن گیم‌پلی این بازی و درنهایت لغو ساخت آن توسط بتزدا می‌دانند. مارتی استراتون یکی از تهیه‌کنندگان بازی، شباهت زیاد این بازی به بازی‌های سری محبوب کالاف دیوتی در آن زمان را به‌عنوان عامل اصلی شکست پروژه می‌شناسد. ظاهرا این بازی تمرکز زیادی روی کات‌سین‌ها سینمایی و درجه سختی آسان‌تر داشته است که باعث عدم رضایت مدیران پروژه از وضعیت کلی این بازی بوده است.

Doom 4 درنهایت در سال ۲۰۱۳ و پس از جدایی جان کارمک، کارگردان و یکی از موسسان استودیوی id Software از این مجموعه برای تمرکز روس ساخت یک نسخه ریبوت از این سری کنار گذاشته شد. البته موفقیت‌های بازی DOOM که در سال ۲۰۱۶ عرضه شد، نشان می‌دهد که نگرانی‌های بتزدا درخصوص دور شدن Doom 4 از ریشه‌های این سری حقیقت داشته است و درعوض هواداران به بازی‌های بسیار باکیفیت‌تر و جالب‌تری مثل DOOM 2016 و DOOM Eternal دست پیدا کردند.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده