نویسنده: حسن اکرامی
// چهار شنبه, ۸ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۳

نارضایتی توسعه دهندگان Sonic Origins از کرانچ کاری و سیاست های سگا

به‌تازگی رئیس تیم ریمسترکننده‌ بازی Sonic 3 & Knuckles نسبت مشکلات فنی Sonic Origins و تصمیمات اشتباه شرکت سگا واکنش نشان داده است.

مجموعه‌ی کلاسیک و ریمستر شده‌ی Sonic Origins هفته‌ی گذشته به بازار عرضه شد اما به‌دلیل مشکلات فنی و باگ‌های مختلف، بازخوردهای منفی گسترده از سوی طرفداران دریافت کرد. بسیاری از بازیکنان از اینکه چگونه بازی‌های کلاسیک ۲۰ سال قبل روی سخت‌افزارهای قدرتمند و امروزی بدتر اجرا می‌شوند و حتی باگ‌های بیشتری نسبت به نسخه‌ی جنسیس دارند، ابراز شگفتی کرده‌اند.

به‌گفته‌ی سایمون تاملی، بنیان گذار استودیوی Headcannon که تیمش ریمستر بازی Sonic 3 & Knuckles را برای مجموعه‌ی Sonic Origins بر عهده داشته است، بسیاری از مشکلات پیش آمده به‌دلیل تصمیمات سگا رخ داده‌اند. مشکلات زیادی در تجربه‌ی بازی Sonic Origins برای بازیکنان به وجود آمده است که شاید مهم‌ترین آن‌ها، گلیچ‌های تصویری و افت فریم باشد. حال طرفداران سری سونیک این سؤال را از سگا دارند که چگونه چهار بازی از کنسول جنسیس به خوبی روی پلتفرم‌های امروزی پورت نشده‌اند؟

طبق گفته‌ی رئیس Headcannon، در ابتدا استودیوی سازنده‌ی Sonic Mania وظیفه‌ی ریمستر کردن Sonic 3 & Knuckles را برای مجموعه‌ی Sonic Origins بر عهده داشته است و درنهایت این تیم یکی از عوامل اصلی مشکلات و پایبندی شرکت سگا به یک برنامه‌ی غیرواقعی برای انتشار Sonic Origins است. در یک پست توییتری، سایمون تاملی اظهار داشت که مشکلاتی در رابطه با نسخه‌ی ریمستر بازی Sonic 3 & Knuckles زمانی‌که آن‌ها نسخه‌ی نهایی را به سگا ارسال کردند، به‌دلیل تغییرات گسترده در برنامه‌ی توسعه وجود داشت.

شخصیت‌های Sonic Origins

بااین‌حال، او ادعا می‌کند که برخی از مشکلات بازی زمانی به‌وجود آمد که سگا آن را در مجموعه‌ی Sonic Origins ادغام کرد. به‌گفته‌ی تاملی، تیم Headcannon قبل از انتشار این مجموعه از سگا درخواست کرد تا مشکلات ریمستر Sonic 3 & Knuckles را برطرف کند اما موفق به این کار نشدند؛ چرا که سگا بیلد نهایی بازی را برای بررسی توسط دارندگان پلتفرم‌های مختلف ارسال کرده بود. درنهایت Headcannon به سگا بارها پیشنهاد تأخیر در زمان انتشار Sonic Origins را داد که هر بار با مخالفت و سرزنش سگا رو‌به‌رو شد.

Headcannon به‌عنوان آخرین اقدام اعلام کرد که آماده‌ی ارائه‌ی اصلاحات و به‌روزرسانی‌های پس از انتشار برای ریمستر Sonic 3 & Knuckles است اما طبق ادعای تاملی، سگا هنوز واکنشی به این درخواست نداشته است. درنهایت تاملی اعلام کرد که تیم او هنوز مشتاق به رفع مشکلات این بازی است و امید دارد که در آینده بتواند این مأموریت را انجام دهد. بااین‌حال سگا هنوز به این ادعای استودیوی Headcannon پاسخی نداده است.

نظر شما درباره‌ی این خبر چیست؟ آیا تاکنون به تجربه‌ی بازی Sonic Origins پرداخته‌اید؟ شما می‌توانید نظرات خود را با تیم زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده