نویسنده: علی گودرزی
// چهار شنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۳

ورود به جو سیار‌ه‌ها بدون دخالت بازیکن در بازی Starfield

طبق صحبت‌های اخیر تاد هاوارد، بازی استارفیلد به‌بازیکنان این اجازه را نمی‌دهد تا در زمان ورود به جو یک سیاره و پشت سر گذاشتن اتمسفر آن، همچنان کنترل سفینه خود را در اختیار داشته باشند.

به‌تازگی و در جریان آخرین اخبار بازی، تاد هاوارد از شرکت بتسدا که این روزها مشغول ساخت بازی استارفیلد است، طی مصاحبه‌ای با رسانه‌ی IGN اعلام کرد که بازی Starfield به‌بازیکنان خود این اجازه را نمی‌دهد تا در زمان ورود به‌جو یک سیاره، همچنان کنترل سفینه‌ی خود را در اختیار داشته باشند.

اگر اثری مثل No Man's Sky را تجربه کرده باشید، در زمان سفرهای میان‌ستاره‌ای و در لحظه‌ی ورود به جو یک سیاره، بازی هرگز کنترل سفینه را از شما نمی‌گیرد و بدون پخش شدن مواردی مثل کات‌سین یا ظاهر شدن صفحه‌ی لودینگ، باید اتمسفر سیاره‌ی مقصد را پشت سر گذاشته، به‌آن وارد شده روی سطح سیاره فرود بیایید.

در مقایسه با بازی نو منز اسکای که این روزها نام آن را به‌دفعات درکنار استارفیلد می‌بینیم، ساخته‌ی جدید بتسدا در زمان ورود بازیکن به‌یک سیاره و در لحظاتی که گیمر باید اتمسفر سیاره‌ی مقصد را پشت سر بگذارد، کنترل سفینه را از بازیکن می‌گیرد. هاوارد در زمان صحبت پیرامون این موضوع، چنین می‌گوید:

«مردم از ما می‌پرسیدند که آیا می‌توانیم سفینه‌ی خود را مستقیما و به‌شکل کاملا پیوسته از فضا تا زمان فرود روی سیاره‌ی مقصد کنترل کنیم؟ نه. در زمان آغاز پروژه تصمیم گرفتیم که فضای روی سطح یک سیاره و فضای بی‌کران خارج از سیاره‌ها را دو واقعیت کاملا جدا درنظر بگیریم. اگر زمان زیادی را برای خلق نقطه‌ی اشتراک مابین این دو فضا (اتمسفر سیاره‌ها) صرف کنیم، درنهایت چیزی را خلق کرده‌ایم که برای بازیکنان اهمیت چندانی ندارد. به‌همین دلیل تصمیم گرفتیم وقت خود را به‌گونه‌ای صرف کنیم تا تجربه‌ی بازیکن در کاوش در سطح سیاره‌ها و کاوش در فضای بی‌کران، فوق‌العاده باشد.»

والپیپر بازی Starfield

هاوارد در زمان رونمایی از بازی Starfield مشخص کرد که ساخته‌ی مورد بحث دارای هزاران سیاره‌ی مختلف است که بازیکن می‌تواند به‌آن‌ها سفر کند. این بازیساز محبوب و تحسین‌شده در زمان صحبت با رسانه‌ی IGN، به‌خلق شدن این سیاره‌ها اشاره کرد و گفت که بنیان‌ سیستم‌هایی که گیم‌پلی و ساختار استارفیلد را شکل می‌دهند، به‌اندازه‌ای قوی است که بتواند سیاره‌های مختلفی را به‌صورت اتوماتیک پدید بیاورد؛ هاوارد در زمان توضیح این مسئله، اعلام کرد که احتمالا در آینده به‌طور مفصل این مکانیزم را توضیح خواهد داد کما اینکه در بازی‌هایی مثل اسکایریم، شاهد تولید شدن کوئست‌هایی بودیم که ساختار آن‌ها کاملا به‌شکل خودکار توسط بازی سرهم می‌شد.

ضمن اشاره‌به این نکته، هاوارد خاطرنشان می‌کند که بازی استارفیلد بیشترین میزان از محتوای کاملا دست‌ساز (به‌شکل غیراتوماتیک) و تولید شده توسط اعضای بتسدا را در میان تمامی بازی‌های این شرکت دارا است. بازی Starfield در نیمه اول سال ۲۰۲۳ در دسترس دارندگان ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و پی سی قرار خواهد گرفت.

نظرتان چیست؟ دیدگاهتان درباره‌ی صحبت‌های اخیر هاوارد درباره‌ی بازی استارفیلد را برای زومجی بنویسید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده