نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۱

عرضه یک مدل نینتندو سوییچ به بازار فقط برای مقابله با اجرای غیرقانونی بازی ها

اسناد منتشرشده دادگاه محکومیت هکر مشهور بازی‌های نینتندو سوییچ نشان می‌دهد که شرکت Nintendo برای مقابله با نقض کپی‌رایت، میلیون‌ها دلار را صرف به‌روزرسانی سخت‌افزاری کنسول سوییچ کرد.

تلاش جدی نینتندو برای مقابله با اجرای غیرقانونی بازی‌ها و نقض کپی‌رایت، از مدت‌ها قبل در میان گیمرها شناخته شده است. غول گیمینگ ژاپنی با تمام قوا در مقابل هکرها و نقض‌کنندگان حقوق کپی رایت ایستادگی می‌کند. در بسیاری از موارد شاهد صدور دستور قانونی برای توقف فعالیت سایت‌های بی‌شماری بودیم که خدماتی از قبیل ارائه‌ی نسخه کرک‌شده یا ریمیک‌های ساخته‌شده به‌دست طرفداران را ارائه می‌کردند.

اخیرا نینتندو بعد از برگزاری چند جلسه دادگاه، گری بوزر (شخصی که قفل امنیتی نینتندو سوییچ را هک کرد و نرم‌افزارهای نقض کپی رایت می‌فروخت) را به سه سال زندان محکوم کرد و جریمه‌ی سنگینی را از او دریافت کند. حالا برخی از اسناد این دادگاه که به‌صورت رسمی در معرض عموم قرار گرفتند، نشان می‌دهد که نینتندو احتمالا نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده‌ی سخت‌افزار کنسول نینتندو سوییچ را فقط برای غیرقابل استفاده کردن ابزار هک بوزر به بازار عرضه کرده است.

دزدی بازی های نینتندو سوییچ

در متن این سند نوشته شده است: «نینتندو مجبور شد تا در پاسخ به یکی از این ابزارهای هک که ضرر قابل توجهی را به شرکت وارد می‌کرد، ورژن جدیدی از سخت‌افزار سوییچ را به بازار عرضه کند. این کار نیازمند ساعت‌ها مهندسی و بررسی و تطبیق زنجیره‌ی تولید و عرضه‌ی جهانی ما و البته طرف‌های ذی نفع مربوطه بود. برای روشن شدن وقایع، باید اعلام کنیم که این کار، نتیجه‌ی مستقیم حمله‌ی متهم و مجری این تیم به اقدامات حفاظتی تکنولوژی ما بوده است».

لازم به ذکر است که منظور از این «به‌روزرسانی سخت‌افزار نینتندو سوییچ»، تغییراتی است که در سال ۲۰۱۸ در مدل پایه‌ی کنسول نینتندو سوییچ و به منظور اضافه کردن امکانات امنیتی بیشتر به تراشه‌ی Tegra آن در مقابل هکرها انجام شد. براساس اظهارات مقامات رسمی نینتندو، این کار ۶۵ میلیون دلار خسارت را برای شرکت به‌دنبال داشت.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده