نویسنده: علی گودرزی
// شنبه, ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۴

برداشته شدن امکان پیش‌ خرید ریمیک بازی Prince of Persia

به‌دنبال نامشخص بودن زمان عرضه ریمیک شاهزاده پارسی، نام این اثر از فهرست آثار قابل‌ پیش‌خریدِ فروشگاه‌ گیم‌استاپ خارج شد. موضوعی که واکنش یوبیسافت را به‌دنبال داشت.

به‌تازگی و در جریان آخرین اخبار بازی، اکانت توییتری Wario64 اعلام کرد که فروشگاه GameStop به‌دلیل بسیار دور بودن موعد انتشار بازی Prince of Persia: The Sands of Time Remake، این اثر را از فهرست بازی‌های قابل پیش‌خرید، خارج کرده است. طبق توییت Wario64، بازسازی شاهزاد پارسی در وبسایت گیم‌استاپ با عنوان «خارج از دسترسی/Unavailable» نمایش داده شده است. واریو در متن این توییت گفت:

«اخیرا شنیده‌ام فروشگاه گیم‌استاپ دیگر انتظار ندارد که بازی Prince of Persia: The Sands of Time Remake به‌بازار عرضه شود. به‌همین دلیل آن‌ها [فروشگاه گیم‌استاپ] موظف هستند تا به‌افرادی که قصد پیش‌خرید اثر نام‌برده را دارند، اطلاع بدهند که این بازی قرار نیست عرضه شود. وبسایت گیم‌استاپ نیز این بازی را با عنوان «خارج از دسترس» نمایش داده و ظاهرا محصول نام‌برده قرار است از فهرست فروش گیم‌استاپ خارج شود.».

صفحه ویژه ‌پیش‌خرید بازسازی شاهزاده پارسی در فروشگاه گیم‌استاپ

ادعای Wario64 باعث شد تا شایعه‌ی لغو روند ساخت بازی در میان جامعه‌ی بازیکنان پخش شود. وبسایت IGN چنین مسئله‌ای را از شرکت یوبیسافت جویا شده است. با استناد به‌خبرگزاری آی‌جی‌ان و به‌نقل از یوبیسافت، ساخت بازی همچنان ادامه دارد و چنین مسئله‌ای برای رفع ابهامات احتمالی قبل از عرضه‌ی اثر پیش آمده است. یوبیسافت در بیانه‌ی خود به‌وبسایت IGN چنین نوشته است:

«تولید بازی Prince of Persia: The Sands of Time Remake حالا در استودیو یوبیسافت مونترآل انجام می‌شود. به‌دنبال این موضوع، ما دیگر قرار نیست این اثر را در سال مالی ۲۰۲۳ عرضه بکنیم و بازی حالا از فهرست‌ها خارج شده است. اگر بازیکنان می‌خواهند همین امروز پیش‌خریدهای خود را لغو بکنند، به‌آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم تا با فروشگاه‌های مدنظرشان تماس بگیرند.»

پس از نمایش رسمی بازی Prince of Persia: The Sands of Time Remake واکنش بازیکنان نسبت‌به جلوه‌های گرافیکی این اثر، باعث شد تا یوبیسافت یک سری تغییر اساسی را در روال تولید بازی لحاظ بکند. یوبیسافت زمان عرضه‌ی بازی را به‌تأخیر انداخت و حالا با وجود تأخیر ایجاد شده، گویا موعد عرضه‌ی این ساخته‌ی مورد انتظار، خیلی دورتر از چیزی باشد که انتظارش را داریم. آیا این اثر دوباره تأخیر خورده است؟ فعلا چیزی مشخص نیست و بازی هنوز موعد انتشار مشخصی ندارد؛ اما می‌دانیم که روند ساخت بازی لغو نشده است.

نظر شما چیست؟ دیدگاهتان درباره‌ی روند ساخت بازی Prince of Persia: The Sands of Time Remake را برای زومجی بنویسید.


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده