نویسنده: حسن اکرامی
// پنجشنبه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۳

توضیحات پلی گراند گیمز پیرامون شایعه کوچک‌تر شدن مقیاس بازی Fable

یک عضو استودیو پلی‌گراند گیمز در واکنش به شایعات منتشرشده درباره‌ی کاهش مقیاس بازی Fable گفت که هدف آن‌ها اطمینان از حرکت تیم به سمت یک چشم‌انداز روشن است.

پروژه‌های زیادی در استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس در حال توسعه هستند که بازی Fable استودیوی پلی‌گراند گیمز یکی از بزرگ‌ترین‌ها به حساب می‌آید. این بازی نقش‌آفرینی که در ماه آگست سال ۲۰۲۰ معرفی شد، اکنون بیش از چهار سال است که مراحل توسعه‌ی خود را سپری می‌کند. بااین‌حال اخیرا شایعاتی در مورد مشکلات توسعه‌ی بازی Fable منتشر شده بود که به کوچک‌تر شدن مقیاس آن اشاره می‌کرد.

طبق گزارش‌هایی که در مورد مشکلات توسعه‌ی Fable منتشر شد، ظاهرا یکی از منابع داخلی فاش کرد که تیم توسعه با موتور بازی‌سازی ForzaTech به مشکل خورده است؛ مشکلی که احتمالا به کوچک شدن مقیاس بازی منجر می‌شود. در این گزارش‌ها آمده است که تیم سازنده‌ی Fable در زمینه‌ی پیاده‌سازی مکانیسم‌های مختلف گیم‌پلی با استفاده از موتور ForzaTech مشکلاتی دارد. همچنین این منبع اعلام کرد که ظاهرا یکی از مشکلات اصلی توسعه به عدم تخصص تیم سازنده در ساخت گیم‌پلی یک بازی جهان باز با مکانیسم‌های مختلف است. البته در پایان این گزارش آمده است که چیزی برای نگرانی وجود ندارد، اما احتمالا این بازی در بازه‌ی زمانی بسیار دورتر از تصور بازیکنان عرضه خواهد شد.

شخصیت سری Fable

در پاسخ به این موضوع اخیرا Amie Loake که در اوایل سال جاری میلادی به‌عنوان تهیه‌کننده‌ی ارشد به پلی‌گراند گیمز پیوسته است، در حساب توییتر خود نوشت: «می‌خواهم موردی را در مورد مقیاس‌بندی بازی مشخص کنم. این یک بخش عادی، ضروری و باکیفیت از توسعه‌ی بازی است. من می‌توانم تضمین کنم که هر بازی AAA که تاکنون تجربه کرده‌اید، در طول توسعه به‌طور منظم تغیرات مقیاس را طی کرده باشد.

هدف این است که مطمئن شویم تیم توسعه روی حرکت به سمت یک چشم‌انداز روشن، متمرکز باشد و بتواند آن را باتوجه‌به زمانی‌که در اختیار دارد و بدون قربانی کردن خود بسازد. بازی‌هایی که به‌درستی مقیاس‌بندی نشده‌اند، اغلب دچار تأخیر زمان انتشار و بحران می‌شود. ما تا جایی که امکان دارد باید از رخ دادن هردوی آن‌ها اجتناب کنیم».

باتوجه‌به واکنش تهیه‌کننده‌ی ارشد، این احتمال وجود دارد که منظور از «کاهش مقیاس» درواقع تطبیق مجدد تیم توسعه با چشم‌انداز‌های جدید باشد. باید توجه داشت که Loake در توضیحات خود به مشکلاتی که در روند توسعه‌ی بازی Fable گزارش شده‌اند، واکنش خاصی نداشته است.

نظر شما درباره‌ی اخبار بازی فیبل چیست؟ دیدگاه خود را با زومجی و دیگران به اشتراک گذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده