نویسنده: حسن اکرامی
// یکشنبه, ۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۹

پشتیبانی بازی Star Wars Jedi: Survivor از ری تریسینگ روی کنسول ها

با اعلام استودیو ریسپاون، بازی Star Wars Jedi: Survivor روی کنسول‌های نسل نهمی از ری تریسینگ، نورپردازی ریل تایم و لودینگ‌های بسیار کوتاه بهره می‌برد.

پس از شایعاتی که در ماه‌های اخیر منتشر شدند، سرانجام استودیوی بازی‌سازی ریسپاون اینترتینمنت در جشن جنگ ستارگان از بازی Star Wars Jedi: Survivor رونمایی کرد. معرفی بازی با اینکه تنها با یک تیزر کوتاه همراه بود، اما توانست برخی از مواردی را نشان دهد که طرفداران از دنباله‌ی Star Wars Jedi: Fallen Order انتظار دارند. طبق اعلام استودیو Respawn، بازی در سال ۲۰۲۳ تنها روی کنسول‌های نسل نهمی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس به همراه پلتفرم پی سی منتشر خواهد شد.

حال به‌تازگی استیگ آسموسن، کارگردان بازی Star Wars Jedi: Survivor، در مصاحبه‌ای با وب‌سایت StarWars به صحبت راجع به قابلیت‌های کنسول‌های نسل نهمی پرداخت؛ امکاناتی که اجازه می‌دهند بازی گسترش پیدا کند. او گفت: «من فکر می‌کنم بزرگ‌ترین مورد، فناوری رهگیری پرتو یا نورپردازی است. این به ما این امکان را می‌دهد که همیشه نورپردازی را در زمان واقعی و بسیار فراتر از هر چیزی که قبلا تولید کرده‌ایم، انجام دهیم.

بازی جنگ ستارگان Star Wars Jedi: Fallen Order

از آنجایی که نورپردازی به‌صورت ریل تایم انجام می‌شود، ما می‌توانیم تغییرات را بلافاصله در حین تنظیم نورها مشاهده کنیم. این بدان معنا است که ما زمان بیشتری را برای صیقل دادن بازی داریم و می‌توانیم مواردی را تکرار کنیم تا بتوانیم نتایج بهتری بگیریم که احساس سینمایی بیشتری داشته باشند. به جز این موارد، SSD موجود در پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/اس امکان بارگذاری انبوهی از محتویات با سرعت بسیار بالا را می‌دهد.

من همیشه روی بازی‌هایی کار کرده‌ام که صفحه‌ی بارگذاری ندارند. این واقعیت که کنسول‌های نسل نهمی دارای چنین فضای ذخیره‌سازی سریعی هستند، کار را آسان‌تر کرده است. احتمالا این دو بزرگ‌ترین مزیت این کنسول‌ها هستند. پلی استیشن 5 بازخوردهای چندگانه‌ی واقعا جالب روی کنترلر خود دارد که ما در حال بررسی آن‌ها هستیم و به‌طور کلی فرایند ساده‌تری است. بازخورد لمسی دوال‌سنس احتمالا احساس باز شدن شمشیر نوری را شبیه‌سازی می‌کند؟ ما در حال کار روی آن هستیم».

شخصیت اصلی بازی Star Wars Jedi Survivor در محیطی مه‌آلود

آسموسن همچنین کمی در مورد تریلر معرفی بازی صحبت کرد. وی این نمایش را «رازآلود و رعب‌آور» توصیف کرد که درواقع بازتابی از اتفاقات آینده است. وی در ادامه گفت: «بله میخکوب‌کننده است. در تریلر هدف این بود که بازیکنان را با سوالات بسیاری رها کنیم، اما آن‌ها بسیار کنجکاو هستند. در بازی همه چیز در مورد بقا است؛ به همین دلیل به آن Jedi: Survivor می‌گویند. آن‌ها در دوران تاریکی هستند. Cal و خدمه هر کاری که لازم است برای زنده ماندن انجام می‌دهند. این احتمالا به این معنی باشد که آن‌ها با افرادی ارتباط برقرار می‌کنند که در مواقع دیگر دشمن تلقی شوند. برخی از آن‌ها در تریلر به تصویر کشیده شده‌اند».

Star Wars Jedi: Survivor تاریخ انتشار رسمی ندارد. بااین‌حال، جف گراب از VentureBeat قبلا گزارش داده بود که در ماه فوریه یا مارس سال آینده‌ی میلادی عرضه خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود که نمایش‌هایی از گیم‌پلی این بازی در ماه‌های آینده پخش شود.

شما می‌توانید نظرات خود درباره اخبار بازی را با زومجی در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده