نویسنده: هومن فلاحی
// سه شنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۹

بازی Alan Wake 2 وارد مراحل اصلی تولید شده است

در جریان گزارش مالی اخیر استودیوی رمدی، اطلاعات تازه‌ای از بازی‌های در دست ساخت این استودیو منتشر شد.

ترو ورتالا، مدیرعامل Remedy Entertainment روز گذشته و در جریان جدیدترین گزارش مالی این شرکت از جزئیات جدیدی از پنج پروژه در دست ساخت این استودیو فنلاندی به اشتراک گذاشت. طبق این اطلاعات، بازی Alan Wake 2 که در آذر گذشته شاهد معرفی آن بودیم، وارد مراحل اصلی توسعه شده است و بیش‌ترین اعضای استودیوی رمدی به ساخت این بازی مشغول هستند.

ورتالا می‌گوید که هنوز کارهای زیادی تا پایان ساخت این بازی باقی مانده است، اما بسیاری از بخش‌های بازی آرام‌آرام در حال تکمیل شدن هستند. اعضای استودیو همچنان به انتشار بازی در سال ۲۰۲۳ امیدوار هستند، هرچند که هنوز بازی زمانی دقیقی از سمت رمدی یا اپیک گیمز که وظیفه انتشار این بازی را برعهده دارد، اعلام نشده است.

دومین پروژه‌ای که در این گزارش از آن نام برده شد، بازی چندنفره رایگانی بود که با نام رمزی Vanguard مراحل اولیه‌ی توسعه‌ی خود را در این استودیو پشت‌سر می‌گذارد. ونگارد قرار است تا با همکاری شرکت چینی تنسنت ساخته شود و یک تجربه‌ی کواپ آنلاین را برای هواداران فراهم خواهد کرد. این بازی با موتور گرافیکی آنریل انجین در دست توسعه است.

نمایی از مبارزات بازی Control

دیگر بازی چندنفره‌ی معرفی نشده، پروژه Condor است که طبق اطلاعات قبلی، یک بازی اسپین‌آف کواپ چهارنفره PVE از دنیای بازی کنترل با محوریت مبارزه علیه دشمنانی که با هوش مصنوعی کنترل می‌شوند خواهد بود. آخرین بازی معرفی نشده در دست توسعه‌ی رمدی، فعلا با نام رمزی Heron شناخته می‌شود و قرار است دنباله‌ای بر قسمت اول بازی Control باشد. بسیاری از هواداران باور دارند که هرون همان کنترل 2 است و پس از انتشار الن ویک 2 در سال آینده، می‌توانیم انتظار معرفی رسمی این بازی را داشته باشیم.

هنوز جزئیات خاصی از این پروژه در دسترس نیست، اما هر دو پروژه در مرحله اولیه ساخت و ایده‌پردازی قرار دارند. نسخه‌های ریمیک دو بازی اول مجموعه پرطرفدار مکس پین دیگر پروژه‌هایی هستند که به‌تازگی مراحل ساخت آن‌ها در این استودیو آغاز شده است. مدیرعامل رمدی همچنین در این کنفرانس به واکنش مثبت جامعه گیمینگ نسبت به خبر ساخت بازسازی این دو بازی کلاسیک اشاره کرد و گفت:

«در هنگام معرفی این دو بازی، با بازخورد بی‌نهایت مثبتی از سوی عموم رو‌به‌رو شدیم. واضح است که مکس پین جایگاه مهمی در قلب نه‌تنها اعضای رمدی بلکه تمام طرفداران در سراسر جهان دارد. ما برای رساندن این بازی به‌دست هواداران قدیمی و جدید بسیار هیجان‌زده هستیم.»

چهره مکس پین در پس زمینه قرمز

به‌گفته ورتالا این دو بازی هنوز در مراحل ایده‌پردازی توسعه هستند و باید مدت بیشتری برای انتشار اولین تریلر و تصاویر از این پروژه منتشر بمانیم. این دو بازی تماما توسط تیم‌های داخلی استودیوی رمدی ساخته می‌شوند و راک‌استار گیمز به‌عنوان مالک برند مکس پین، مسئولیت تأمین بودجه و انتشار این بازی‌ها را برای کامپیوتر، پلی‌ استیشن 5 و ایکس‌ باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس برعهده دارد.

مدیرعامل رمدی همچنین در این کنفرانس به بازی کراس‌فایر ایکس که مدتی پیش توسط رمدی و با همکاری اسمایل‌گیت منتشر شد اشاره کرد و اعلام کرد تیم کوچکی در استودیو رمدی در ماه‌های آینده همچنان به پشتیبانی از دو بازی Crossfire HD و CrossfireX ادامه خواهد داد.

براساس اطلاعات منتشر شده، تمامی این پروژه‌ها به‌جز ونگارد با ابزارهای بازی‌سازی و موتور گرافیکی داخلی شرکت رمدی که با نام نورث‌لایت شناخته می‌شود ساخته می‌شوند. از این موتور گرافیکی که توانایی‌های پردازشی و تخریب‌پذیری بالایی نیز دارد، پیش از این در ساخت بازی‌های کوانتوم بریک و کنترل استفاده شده بود.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده