نویسنده: هومن فلاحی
// یکشنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۸

امکان تجربه Legend of Zelda: Ocarina of Time با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه روی کامپیوتر

آپدیت جدید نسخه کامپیوتر غیررسمی بازی The Legend of Zelda: Ocarina of Time امکان تجربه بازی با نرخ فریم ۶۰ را برای هواداران فراهم می‌کند.

اوایل امسال شاهد انتشار غیررسمی مستقیم بازی The Legend of Zelda: Ocarina of Time برای کامپیوتر بودیم. این پورت که توسط گروه هواداری Harbour Masters توسعه یافته، حالا آپدیت جدیدی دریافت کرده است که امکانات بیشتری از این بازی را در اختیار کاربران می‌گذارد. پیش از این در نسخه‌های قبلی نرم‌افزار Ship of Harkinian که اجرای بازی زلدا با آن امکان‌پذیر است، ویژگی‌هایی مانند امکان اجرای بازی با گرافیک HD، ورودی کیبورد، کنترل‌ حرکتی ژیروسکوپی (Gyroscope Aiming) و پشتیبانی از مانیتورهای فوق عریض وجود داشت.

حالا این به‌روزرسانی جدید امکان اجرای بازی با نرخ فریم ۶۰ و بالاتر، امکان ذخیره‌سازی بازی به‌صورت دستی، کدهای تقلب گیم‌شارک مانند، پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های لینوکس و مواردی در دسته دسترسی‌پذیری مانند دستیار صوتی برای بازخوانی اطلاعات بازی را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. براساس اطلاعات منتشر شده، اجرای این پورت از بازی با استفاده از نرم‌افزاری با نام Ship of Harkinian امکان‌پذیر است.

به این صورت که کاربران یک رام (فایل حاوی محتوای بازی) از نسخه‌ی نینتندو ۶۴ بازی Ocarina of Time را داخل این نرم‌افزار بارگذاری می‌کنند و سپس این برنامه با استخراج داده‌ها و فایل‌های بازی، یک فایل نصبی نهایی را به کاربر تحویل می‌دهد که برای اجرا به نرم‌افزارهای شبیه‌ساز کنسول‌های نینتندو نیازی ندارد. طرفداران این سری می‌توانند جدیدترین نسخه این نرم‌افزار را که با نام Roy Alfa عرضه شده است، از سرور دیسکورد Ship of Harkinian به رایگان دانلود کنند. شما می‌توانید تریلر نسخه‌ی جدید این بازی در ادامه تماشا کنید.

دانلود از آپارات

این پورت از بازی به‌لطف پروژه مهندسی معکوس نسخه اصلی بازی Ocarina of Time امکان‌پذیر شده است. پیش از این نیز در سال ۲۰۱۹ بازی محبوب سوپر ماریو ۶۴ مهندسی معکوس شده بود و هوادران به پورت مستقیم نسخه کامپیوتر آن بازی دسترسی پیدا کردند. همچنین ویژگی‌هایی مانند امکانات گرافیکی جدید و حتی فناوری ری‌ تریسینگ نیز به بازی سوپر ماریو اضافه شد که از میزان علاقه طرفداران به مدرن سازی این بازی‌های کلاسیک خبر می‌دهد. حالا باتوجه‌به وضعیت پشتیبانی گروه Harbour Masters از بازی اوکارینا آو تایم، می‌توانیم مثل بازی سوپر ماریو انتظار اضافه شدن ویژگی‌های مدرن زیادی به این بازی را داشته باشیم.

اعضای این گروه امیدوار هستند که عدم انتشار مستقیم فایل نصبی این بازی، می‌تواند از اقدامات قانونی نینتندو علیه این پروژه جلوگیری کند. از نظر قانونی این نرم‌افزار ازطریق مهندسی معکوس کد نسخه‌ی اصلی بازی به حالت اجرایی درآمده است و بند مشخصی از قوانین شرایط استفاده‌ی بازی The Legend of Zelda: Ocarina of Time که توسط نینتندو تنظیم شده است، در این پروژه نقض نشده است.

برنامه‌نویس اصلی این پروژه که با نام مستعار Kenix شناخته می‌شود در مصاحبه با وب‌سایت VideoGamesChronicle می‌گوید از زمانی‌که عملیت مهندسی معکوس کدهای نسخه اصلی بازی Ocarina of Time به‌پایان رسید و طرفداران به کدهای منبع این بازی دسترسی پیدا کردند، گروه Harbour Masters کار خود را برای انتشار یک پورت مستقیم از این بازی برای سیستم‌عامل‌های مدرن پی‌سی شروع کرد. همچنین این برنامه‌نویس می‌گوید نام Ship of Harkinian که روی این نرم‌افزار گذاشته شده است، به یکی از دیالوگ‌های بازی‌های اسپین‌آف سری افسانه زلدا که توسط شرکت فیلیپس در دهه‌ی ۹۰ میلادی ساخته شده است، اشاره دارد.

گروه Harbour Masters همچنین به‌دنبال انتشار پورت مستقیم The Legend of Zelda: Majora's Mask، یکی دیگر از بازی‌های محبوب مجموعه‌ی افسانه‌ی زلدا در آینده‌ی نزدیک هستند که تا امروز چیزی در حدود نیمی از کار ساخت پورت کامپیوتر این بازی به پایان رسیده است و احتمالا می‌توانیم تا سال آینده انتظار عرضه‌ی آن بازی به همین روش را داشته باشیم.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید. شما همچنین می‌توانید به تاریخچه مجموعه بازی افسانه زلدا در زومجی نگاهی بیندازید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده