// شنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۳

فروش کلی نینتندو سوییچ در آمریکا از پلی استیشن 4 سبقت گرفت

باتوجه به گزارش‌های منتشر شده از سوی NPD، نینتندو سوییچ توانسته است فروش کلی پلی استیشن 4 در آمریکا را پشت سر بگذارد.

در جدیدترین اخبار بازی به‌تازگی گزارش NPD از ماه آوریل سال جاری در دسترس قرار گرفت و مشخص شد که نینتندو سوییچ فروش کلی خود از نظر تعداد دستگاه در آمریکا را افزایش داده است. Nintendo Switch از این نظر پلی استیشن 4 را در بازار آمریکا پشت سر بگذارد. ازاین‌رو سوییچ حال به‌عنوان چهارمین کنسول پرفروش در تاریخ آمریکا شناخته می‌شود. در آمریکا کنسول‌های پلی استیشن 2، ایکس باکس 360 و نینتندو Wii به‌ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را در اختیار دارند.

PS5 پرفروش‌ترین کنسول ماه از نظر درآمد دلاری و سوییچ پرفروش‌ترین کنسول ماه از نظر تعداد دستگاه‌های فروخته‌شده در آمریکا طی ماه آوریل سال ۲۰۲۲ است

مت پیسکاتلا، مدیر اجرایی NPD دراین‌باره می‌گوید: «در بخش کنسول‌های بازی، فروش نینتندو سوییچ از نظر تعداد دستگاه به‌دنبال رسیدن به فروش پلی استیشن 2، ایکس باکس 360 و نینتندو Wii است». در ادامه مشخص شد که از نظر تعداد کنسول‌های فروخته‌شده در سال ۲۰۲۲ تا پایان آوریل، همچنان نینتندو سوییچ عملکرد بهتری را نسبت‌به ایکس باکس و پلی استیشن از خود به جا گذاشته است.

ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس دومین کنسول پرفروش در بازار آمریکا از نظر تعداد دستگاه ماه آوریل و سال ۲۰۲۲ تا پایان آوریل است که یکی از دلایل آن را می‌توان کمبود PS5 در بازار دانست. بااین‌حال پلی استیشن 5 که پرفروش‌ترین کنسول آوریل ۲۰۲۲ در بازار بریتانیا شد، از نظر درآمد دلاری از فروش کنسول‌ها، بالاتر سوییچ و ایکس باکس رتبه‌ی یک جدول فروش آمریکا در آوریل ۲۰۲۲ را نیز کسب کرد.

پیسکاتلا دراین‌باره افزود «پلی استیشن 5 ازنظر فروش دلاری عملکرد بهتری را نسبت‌به ایکس باکس سری‌ ایکس | اس و نینتندو سوییچ از خود به‌نمایش گذاشت و شاهد رقابت بسیار نزدیکی بودیم». این در حالی است که بهترین فروش دلاری در مجموع طی چهار ماه ابتدایی سال ۲۰۲۲ در بازار آمریکا، متعلق به ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس بود و به‌دنبال آن پلی استیشن 5 و نینتندو سوییچ رتبه‌های بعدی را دراختیار دارند.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده