// چهار شنبه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۴۴

نینتندو به دنبال کاهش ریسک انتقال طرفدارها به کنسول بعدی

فارغ از اینکه چه زمانی شاهد عرضه‌ی کنسول جدید Nintendo خواهیم بود، طبیعتا یک روز دوران سوییچ تمام خواهد شد. ضرورت انتقال دادن طرفدارها به کنسول بعدی، نینتندو را نگران کرده است.

هیچ‌کس نمی‌تواند انکار کند که نینتندو سوییچ یک موفقیت بزرگ برای شرکت Nintendo است. ولی همیشه بعد از عرضه‌ی کنسولی که به فروش فوق‌العاده می‌رسد، تحلیل‌گرها می‌پرسند که آیا شرکت سازنده می‌تواند همه‌ی بازیکن‌های آن را راضی به خرید کنسول بعدی کند؟ براساس جدیدترین اخبار بازی که بیرون‌آمده از گزارش مالی نینتندو هستند، موضوع مورد بحث تبدیل به دغدغه‌ای بزرگ برای شرکت شده است.

شونتارو فوروکاوا، رئیس نینتندو به‌دنبال کاهش ریسک انتقال جامعه‌ی طرفداری به کنسول بعدی خود است. جامعه‌ی کاربرهای نینتندو سوییچ اکنون بیشتر از ۱۰۰ میلیون نفر را در خود جا داده است و قطعا فشار دادن دکمه‌ی ریست برای شرکت Nintendo نگران‌کننده به‌نظر می‌رسد. فروش DS به ۱۵۴ میلیون کنسول رسید، اما فروش 3DS در حوالی ۷۵ میلیون کنسول متوقف شد. در آن سو هیچ‌کس فراموش نمی‌کند که پس از فروش ۱۰۱ میلیون کنسول Wii، نینتندو Wii U را عرضه کرد؛ کنسولی که به فروش ۱۳.۵ میلیون دستگاه رضایت داد.

ماریو، شخصیت متعلق به نینتندو

نینتندو به این تجربه‌ها توجه دارد و برای کاهش ریسک عرضه‌ی کنسول بعدی به ایجاد رابطه‌ی بلندمدت بین شرکت و بازیکن‌ها اهمیت می‌دهد. فوروکاوا توضیح داد که عرضه‌ی موفق و روان نینتندو سوییچ به شرکت اجازه داد تا با تمرکز روی تولید بازی برای آن بتواند بعد از پنج سال هم چندین و چند بازی در حال ساخت داشته باشد که در زمان درست به‌دست گیمرها می‌رسند. اما آیا عرضه‌ی کنسول بعدی همین‌قدر روان و موفقیت‌آمیز خواهد بود؟ او پاسخ می‌دهد:

«این پرسش که آیا می‌توانیم همین‌قدر خوب از نینتندو سوییچ به نسل بعد برویم، یک نگرانی جدی برای ما است. باتوجه‌به تجربه‌هایی با کنسول Wii، کنسول Nintendo DS و سخت‌افزارهای دیگر داریم، بسیار واضح به‌نظر می‌رسد که یکی از موانع جدی این است که چگونه به آسانی از یک سخت‌افزار به بعدی انتقال پیدا کنیم.

برای کمک به کم کردن این ریسک، ما روی ساخت روابط بلندمدت با مشتری‌ها تمرکز می‌کنیم. درحالی‌که به عرضه‌ی بازی جدید برای نینتندو سوییچ ادامه می‌دهیم، سرویس‌هایی را ارائه می‌کنیم که با اکانت‌های نینتندو کار می‌کنند. همچنین به ارائه‌ی IP در بیرون از بازی‌های ویدیویی می‌پردازیم. ما می‌خواهیم که این‌گونه تاثیری ماندگار روی مشتری‌های خود داشته باشیم».

شونتارو فوروکاوا، رئیس شرکت Nintendo: این پرسش که آیا می‌توانیم به خوبی از نینتندو سوییچ به نسل بعد برویم، یک نگرانی جدی برای ما است

وی ظاهرا در این بخش از صحبت‌های خود به اشتراک‌های Nintendo Switch Online و همین‌طور گسترش محبوبیت و شناخته‌شدگی محبوبیت مجموعه‌های شرکت با آثاری همچون انیمیشن سینمایی جدید و در حال ساخت ماریو اشاره می‌کند. البته صحبت او راجع به اکانت‌ها می‌تواند به بازی‌های دیجیتالی خریداری‌شده توسط کاربرها هم اشاره داشته باشد.

مدتی قبل کاربرها از صحبت‌های شونتارو فوروکاوا برداشت کردند که کنسول بعدی شرکت Nintendo به‌نوعی با Backwards Compatibility توانایی اجرای بازی‌های نینتندو سوییچ را خواهد داشت. اگر واقعا این‌طور باشد، اشتیاق بسیاری از بازیکن‌ها اشتیاق بیشتری برای خرید محصول تازه افزایش پیدا می‌کند. زیرا آن‌ها می‌دانند که از همان روز اول می‌توانند بسیاری از بازی‌های از قبل خریداری‌شده و موجود روی اکانت خود را با کنسول جدید هم تجربه کنند.

شخصیت های ماریو شرکت نینتندو در حال دویدن داخل محیط شلوغ

نینتندو تاکید کرده است که می‌خواهد بیشتر از ۱۰۰ میلیون بازیکن را حفظ کند و حتی این جامعه‌ی کاربری را گسترش دهد. انجام این کار بدون شک آسان نیست. اما باید امیدوار بود که شرکت ژاپنی چند سال بعد از این مأموریت سربلند بیرون آمده باشد و همچنان به ارائه‌ی سرگرمی ارزشمند به میلیون‌ها گیمر بپردازد.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده