نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۱

فاش شدن نسخه خاص بازی Duke Nukem Forever

نسخه‌ی اولیه‌ی مربوط‌به سال ۲۰۰۱ بازی Duke Nukem Forever فاش شد که ظاهرا در ماه ژوئن در دسترس بازیکن‌ها قرار می‌گیرد.

یک نسخه‌ی اولیه از بازی Duke Nukem Forever فاش شد که ظاهرا به سال ۲۰۰۱ مربوط است. این بازی شوتر یک پروسه‌ی توسعه‌ی طولانی‌مدت داشت و نهایتا در سال ۲۰۱۱ میلادی در دسترس بازیکن‌ها قرار گرفت. ویدیوها و تصاویر لورفته که اولین‌بار در انجمن 4Chan منتشر شد، نمایی از بازی را نشان می‌دهند که در نمایشگاه E3 2001 به نمایش درآمد. بااین‌حال ادعا می‌شود که این یک نسخه‌ی به‌مراتب کامل‌تر از بازی است.

بازی Duke Nukem Forever یکی از طولانی‌ترین چرخه‌های تولید را در میان بازی‌ها داشت که ۱۴ سال به طول انجامید. این بازی در سال ۱۹۹۷ معرفی شد، اما توسعه‌دهندگان، تیم نوآوری و پلتفرم‌های مقصد آن بارها تا زمان انتشار محصول در سال ۲۰۱۱ تغییر کرد. نتیجه‌ی تلاش ۱۴ ساله‌ی توسعه‌دهندگان نیز بازی ضعیفی بود که با بازخوردهای منفی بسیاری روبه‌رو شد. شما می‌توانید ویدیوهای لورفته‌ی نسخه‌ی اولیه‌ی بازی را در ادامه تماشا کنید.

دانلود از آپارات

دانلود از آپارات

دانلود از آپارات

گویا این نسخه‌ی اولیه‌ی مربوط‌به سال ۲۰۰۱ میلادی، در ماه ژوئن سال جاری در دسترس گیمرها قرار می‌گیرد و تقریبا شامل تمام بخش‌های بازی است. با اینکه این نسخه کامل نیست، اما از موسیقی گروه مگادث در آن استفاده شده است. نکته‌ی جالب اینکه ظاهرا سازندگان برای توسعه‌ی این نسخه‌ از موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۱ بهره بردند.

استودیو 3D Realms برای اولین‌بار در نمایشگاه E3 2001 به نمایش بازی Duke Nukem Forever پرداخت که با واکنش مثبت بازیکن‌ها مواجه شد. بااین‌حال مشکلات داخلی باعث ایجاد موانع زیادی بر سر راه توسعه شد و کار به جایی رسید که در سال ۲۰۰۳ تنها ۱۸ نفر مشغول توسعه‌ی بازی بودند. در سال ۲۰۰۶ یکی از توسعه‌دهندگان محصول با نام جرج بروسارد در گفت‌وگویی اعلام کرد که تیم توسعه افتضاح به بار آورده است و مراحل تولید باید از ابتدا آغاز شود. پس از آن در اوت ۲۰۰۶ نیمی از تیم به‌دلیل عدم پیشرفت روند تولید، تصمیم به ترک استودیو گرفتند.

شرکت گیرباکس سافتور در سال ۲۰۱۰ اعلام کرد که مجموعه‌ی Duke Nukem را خریداری کرده است و نهایتا در سال ۲۰۱۱ بازی Duke Nukem Forever را روانه‌ی بازار کرد. نسخه‌ی ایکس باکس 360 بازی توانست میانگین نمره‌ی ۴۹ از ۱۰۰ را در متاکریتیک به‌دست آورد.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده