نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۸

احتمال خرید شرکت یوبیسافت توسط خانواده گیلمو

اعضای خانواده ایو گیلمو، یکی از بنیانگذارهای یوبیسافت در سال ۱۹۸۶ و مدیرعامل فعلی این شرکت، احتمالا تصمیم دارند تا با شراکت یک سرمایه‌گذار خصوصی به‌صورت کامل یوبیسافت را از آن خود کنند.

براساس گزارش نشریه Seeking Alpha، خانواده گیلمو به‌عنوان بنیانگذارهای فرانسوی یوبیسافت تمایل دارند تا کنترل این شرکت را حفظ کنند. شرکت Ubisoft در سال ۱۹۸۶ توسط پنج برادر خانواده گیلمو تأسیس شد. ایو گیلمو، مدیرعامل فعلی این شرکت نیز یکی از اعضای همین خانواده به شمار می‌آید که برای چند دهه وظیفه‌ی هدایت یوبیسافت را برعهده داشته است.

خانواده گیلمو در حال حاضر حدود ۱۶ درصد از سهام یوبیسافت و ۲۲ درصد از حق رأی سهام‌دارهای این شرکت را در اختیار دارد. خبر تلاش احتمالی خانواده گیلمو برای تصاحب شرکت، یک هفته بعد از گزارش بلومبرگ مبنی بر تمایل چند شرکت بزرگ به خرید ناشر آثاری همچون سری بازی Assassin's Creed منتشر می‌شود. این در حالی است که ایو گیلمو در جریان نشست خبری گزارش مالی این شرکت گفت که «یوبیسافت باتوجه‌به استعدادها، دارایی‌ها و مجموعه‌ی بزرگی از آی‌پی‌های اورجینال خود می‌تواند مستقل بماند».

مدیرعامل Ubisoft

در میان شرکت‌هایی که به‌عنوان خریدار احتمالی یوبیسافت مطرح می‌شوند، نام Blackstone به چشم می‌خورد که به شیوه‌های مختلف در اپیک گیمز، AppLovin و گوگل سرمایه‌گذاری کرده است. به‌دنبال گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر احتمال تصاحب Ubisoft در ماه‌های گذشته، ارزش سهام این شرکت به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافت. ظاهرا چند شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی از جمله Blackstone Inc و KKR & Co درحال بررسی شرکت Ubisoft براساس منابع آن هستند.

یوبیسافت یکی از بزرگ‌ترین ناشرهای ترد-پارتی (غیر اختصاصی/غیر انحصاری) بازی‌های ویدیویی در جهان محسوب می‌شود که برندهای برجسته‌ای مانند سری بازی Far Cry و سری بازی Rainbow Six را در اختیار دارد. این شرکت فرانسوی در ماه‌های گذشته و به‌دنبال روند رو به رشد ادغام شرکت‌های بازی‌سازی، به موضوع گمانه‌زنی‌های زیادی در خصوص احتمال مورد خرید قرار گرفتن تبدیل شده است.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع gamesindustry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده