نویسنده: هومن فلاحی
// سه شنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۷

اضافه شدن VRR به بازی Ghostwire: Tokyo

آپدیت جدید بازی Ghostwire: Tokyo قابلیت‌های جدیدی مانند پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر یا VRR را به این بازی اضافه می‌کند.

روز گذشته استودیوی ژاپنی Tango Gameworks اعلام کرد به مناسب جشن فرا رسیدن هفته طلایی، به‌روزرسانی جدیدی برای بازی Ghostwire: Tokyo منتشر کرده است که عملکرد کلی بازی را نیز بهبود می‌بخشد. هفته طلایی یا Golden Week که یکی از اعیاد باستانی مردم ژاپن به‌حساب می‌آید، هر ساله در هفته اول ماه می برگزار می‌شود و در آن موضوعاتی مانند حمایت از شادی کودکان و محیط‌زیست مورد توجه قرار می‌گیرد.

اولین و مهم‌ترین موردی که در این‌به‌روزرسانی در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرد، پشتیبانی کامل این بازی از فناوری Variable Refresh Rate است. این فناوری که به‌تازگی در دسترس کاربران کنسول پلی استیشن 5 قرار گرفته است، موجب پایداری بیشتر تصویر بازی در هنگام تغییرات نرخ فریم اجرایی می‌شود و همچنین پدیده‌ی پارگی تصویر (Screen Tearing) را که گاهی در هنگام اجرای بازی به‌وجود می‌آید و برای کاربر بسیار ناخوشایند است، تا حدود زیادی از بین می‌برد.

این به‌روزرسانی به‌علاوه موجب بهبود عملکرد اجرایی بازی در تمامی حالت‌های گرافیکی روی PS5 و پی‌سی می‌شود و بسیاری از باگ‌های گرافیکی و مربوط‌به افکت‌های صدا را نیز از بین می‌برد. همچنین در واکنش به انتقادات عده‌ای از بازیکنان، حالا نوار جدیدی با نام Yokai Volume در تنظیمات بازی قابل تغییر است که به کمک آن بازیکنان می‌توانند میزان صدای شخصیت Tengu را به میزان دلخواه تغییر دهند.

فضای شهر توکیو در بازی Ghostwire: Tokyo

برای کاربران این بازی روی پلتفرم پی‌سی نیز ویژگی‌های جدیدی مانند Mouse Smoothing که موجب حرکت روان‌تر نشانگر موس کاربران می‌شود نیز در نظر گرفته شده است. درضمن قابلیت Fast travel از این پس در بخش‌های ابتدایی بازی باز می‌شود و به کمک آن می‌توانید به سرعت به هر نقطه از نقشه بازی منتقل شوید و کوئست یا مرحله موردنظر خود را دنبال کنید.

مقاله‌ مرتبط:

همچنین این ‌به‌روزرسانی محتوای جدیدی به مناسبت روز ملی کودکان به بازی اضافه می‌کند که در نوع خود جالب هستند. دو ایموت Koinobori و Kabuto و آیتم تزئینی Paper Kabuto که یک کلاه سامورایی به سبک هنر اوریگامی است از جمله این موارد هستند که بازیکنان از حالا می‌توانند با به‌روزرسانی بازی خود به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

بازی Ghostwire: Tokyo در حال حاضر برای پلی استیشن 5 و پی‌سی در دسترس است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده