نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۲۵

رشد ارزش سهام یوبیسافت در پی شایعات تصاحب این شرکت

به‌دنبال گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر احتمال تصاحب شرکت یوبیسافت در ماه‌های گذشته، ارزش سهام ناشر Assassin’s Creed تا ۱۱ درصد افزایش یافت.

براساس گزارش نشریه بلومبرگ، چند شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی از جمله Blackstone Inc و KKR & Co درحال بررسی شرکت یوبیسافت براساس منابع آن هستند. این نشریه در این خصوص می‌نویسد: «یوبیسافت تاکنون با هیچ خریدار بالقوه‌ای وارد مذاکرات جدی نشده و در حال حاضر مشخص نیست که اصلاً آیا سهام‌دار اصلی آن مایل به واگذاری این شرکت است یا خیر.» یوبیسافت نیز از اظهارنظر در خصوص هرگونه تمایل به تصاحب این شرکت خودداری کرده است.

یوبیسافت یکی از بزرگ‌ترین ناشران ترد پارتی بازی‌های ویدیویی در جهان محسوب می‌شود که برندهای برجسته‌ای مانند Assassin’s Creed و Far Cry و Rainbow Six را در اختیار دارد. این شرکت فرانسوی در ماه‌های گذشته و به‌دنبال روند رو به رشد تصاحب و ادغام شرکت‌های بازی‌سازی، به موضوع گمانه‌زنی‌های بسیاری در خصوص احتمال خرید و تصاحب این شرکت تبدیل شده است.

بازی های آینده یوبیسافت

فعالیت‌های ادغام و تصاحب شرکت‌ها در صنعت بازی، در سال ۲۰۲۱ رکورد ۸۵ میلیارد دلار را به ثبت رسانده و با توافقات بسیار بزرگی مانند خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت یا تصاحب Zynga توسط Take-Two، این احتمال داده می‌شود تا این رقم در سال جاری به ۱۵۰ میلیارد نیز دلار برسد.

یاوس گیلموت، مدیرعامل یوبیسافت در ماه فوریه و در جریان گزارش مالی اخیر این شرکت گفته بود: «ما همیشه تصمیماتی گرفته‌ایم که به نفع کارکنان، بازیکنان و سهام‌داران باشد. شرکت یوبیسافت باتوجه‌به استعدادها، دارایی‌ها و مجموعه‌ی بزرگی از آی‌پی‌های اورجینال خود می‌تواند مستقل بماند. با این اوصاف اگر پیشنهادی برای خرید این شرکت ارائه شود، هیئت مدیره با درنظرگرفتن منافع همه‌ی افراد گفته‌شده (بازیکن‌های آثار یوبیسافت، سازندگان بازی‌های یوبیسافت و سهام‌دارهای یوبیسافت)، به بررسی آن خواهد پرداخت.»

نظر شما مخاطبان زومجی در مورد خریداری ناشرهای بزرگ توسط شرکت‌های بزرگ‌تر چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده