نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۳

گزارش مشکل دریفت هزاران کنترلر Joy-Con نینتندو سوییچ در هر هفته

مدیر سابق یک مرکز تعمیرات سخت‌افزار نینتندو سوییچ در آمریکا گفت که این شرکت هر هفته با خیل عظیمی از کنترلرهای مشکل دار Joy-Con مواجه بوده است.

باوجود اینکه شعبه‌ی آمریکا شرکت نینتندو به شکل مستقیم وظیفه‌ی ارائه‌ی خدمات مربوط‌به تعمیرات سخت‌افزاری کنسول‌های خود در این کشور را برعهده دارد، بخشی از این وظیفه را به شرکت‌های مستقل مانند Syracuse و United Radio واگذار کرده است. حالا یکی از کارکنان سابق این شرکت‌ها در گفت‌وگو با نشریه Kotaku ادعا کرد که «کاربرها تقریبا هر هفته با هزاران کنترلر Joy-Con به مرکز تعمیرات مراجعه می‌کردند؛ به طوری که مجبور شدیم یک بخش تعمیرات کامل و جداگانه را فقط به کنترلرهای نینتندو سوییچ اختصاص دهیم».

ظاهرا مشتری‌هایی که طی سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ کنترلرهای مشکل دار خود را به این مراکز تحویل دادند، در عوض کنترلرهای نو دریافت کردند. اما گفته می‌شود بعد از اولین سال عرضه‌ی این کنسول، از United Radio خواسته شد که همه‌ی کنترلرهای دریافتی را تعمیر کند.

این شخص می‌گوید که United Radio به‌شدت به نیروهای کار قراردادی موقت وابسته است که اکثر آن‌ها اصلا انگلیسی را به خوبی صحبت نمی‌کنند. همین موضوع باعث شد تا مشکلات ارتباطی زیادی با مشتریان ایجاد شود و جابه‌جایی زیاد کارکنان، محیط کار استرس‌زایی را در این مراکز به‌وجود بیاورد. لذا اشتباهات زیاد در امر تعمیر کاملا رواج داشته است.

کنترلر Joy-Con و ماریو

مشکل دریفت کنترلرهای Joy-Con از زمان عرضه نینتندو سوییچ در سال ۲۰۱۷ مطرح بود. اولین باری که ایراد مورد بحث به‌صورت گسترده مورد توجه عموم قرار گرفت، مربوط‌به زمانی است که یک پرونده‌ی حقوقی رسمی علیه شرکت Nintendo در آمریکا به جریان افتاد.

این اتفاق باعث شد تا نینتندو از این پس هزینه‌ای بابت تعمیر کنترلرهای خراب نینتندو سوییچ از کاربران دریافت نکند و هزینه‌های قبلا دریافت‌کرده را نیز به آن‌ها برگرداند. هرچند این شرکت هیچوقت وجود مشکل اساسی و فراگیر در کنترلرهای جوی کان را قبول نکرد.

بعد از شکایات و پرونده‌های حقوقی متعددی که در اروپا و سایر کشورهای جهان علیه نینتندو به وجود آمد، این شرکت همچنان ترجیح می‌دهد به عرضه‌ی کنترلرهای «اصلاح‌شده» به‌جای تعهد به تعمیر فراگیر آن‌ها ادامه دهد. آن‌ها در زمان معرفی کنسول Switch OLED ادعا کردند که کنترلرهای همراه این کنسول نسبت به قبل ارتقا پیدا کرده است تا مشکل دریفت استیک آنالوگ آن برطرف شود.

تصویری از کنترلرهای Joy-Con روی جعبه نینتندو سوییچ

بااین‌حال، رئیس بخش Technology Development Division شرکت نینتندو عقیده دارد استیک‌های آنالوگ کنترلر این کنسول به‌دلیل ارتباط فیزیکی و مستمر دچار استهلاک می‌شوند. وی در توضیحات خود این مسئله را با سایش تایرهای خودرو مقایسه کرد که علت آن را «اصطکاک دائمی تایرها با سطح زمین» می‌داند.

او گفت: «به همین خاطر ما از خودمان پرسیدیم که چطور می‌توانیم دوام این بخش‌های فیزیکی را افزایش دهیم. این مسئله‌ای است که ما به‌طور مداوم درحال مقابله با آن هستیم».


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده