نویسنده: حسن اکرامی
// شنبه, ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۹

فاش شدن جزئیات زیاد از بازی واقعیت مجازی Assassin’s Creed

به‌گفته‌ی تام هندرسون، شرکت یوبیسافت در حال توسعه‌ی یک بازی واقعیت مجازی از سری محبوب Assassin’s Creed است. این بازی VR اکنون با نام Nexus شناخته می‌شود.

تام هندرسون یکی از فعال‌ترین خبرنگارها در صنعت بازی‌های ویدیویی به شمار می‌آید که تاکنون اطلاعات زیادی را پیش از اعلام رسمی فاش کرده است. این خبرنگار در جدیدترین افشاسازی خود دوباره به سراغ شرکت یوبیسافت رفت و اطلاعات زیادی از پروژه‌های آینده‌ی این شرکت را منتشر کرد. جدیدترین گزارش او روی بازی واقعیت مجازی Assassin’s Creed Nexus متمرکز شده است.

به‌گفته‌ی هندرسون، منابع اطلاعاتی وی در شرکت یوبیسافت توسعه‌ی بازی VR از سری Assassin’s Creed را تایید کرده‌اند. طرفداران این سری می‌توانند در مراحل مختلف بازی Assassin’s Creed Nexus شخصیت‌های محبوب مجموعه مثل اتزیو، کساندرا، کانر، هیثم کنوی و سایر اساسین‌ها را کنترل کنند. همچنین در گیم‌پلی این بازی هر آنچه که طرفداران از یک بازی Assassin’s Creed انتظار دارند، وجود دارد. این مکانیسم‌ها شامل جیب‌بری، حرکات مخفیانه، باز کردن قفل‌ها، مبارزه، بالا رفتن از موانع و حتی حرکت نمادین Leap of Faith خواهد بود.

هیدن بلید الطائر

طبق گزارش، بازی Assassin’s Creed Nexus در مجموع دارای ۱۶ مأموریت انفرادی همراه‌با بخش آموزشی است تا بازیکنان را به خوبی با مکانیسم کنترل بازی آشنا کند. باتوجه‌به اینکه بازی Assassin’s Creed Nexus یک اثر ساخته‌شده برای تجربه با هدست واقعیت مجازی است، تفاوت‌هایی به‌خصوص در مورد نحوه‌ی حرکت بازیکنان در آن نسبت به قسمت‌های اصلی مجموعه وجود دارد.

گیمرها در این بازی VR می‌توانند با انتخاب یکی از دو سبک حرکت یا ترکیبی از هر دو به تجربه‌ی مراحل بپردازند که به مانند سایر بازی‌های واقعیت مجازی، شامل جابجایی در محیط بازی به وسیله‌ی آنالوگ‌های کنترلر یا Teleport است. از آن‌جایی که مخفی‌کاری یکی از مهم‌ترین جنبه‌های یک بازی Assassin’s Creed است، در هنگام Teleport بازیکنان یک نوار صوتی فعال خواهد شد تا در صورت نزدیک شدن به دشمنان و به وجود آمد خطر، به بازیکن هشدار دهد.

صدای این نوار با دور و نزدیک شدن به محل دشمنان تغییر می‌کند تا بازیکنان درک بهتری از محل حضور آن‌ها داشته باشند. در این مواقع بازیکنان قادر هستند پس از شنیدن هشدار، کنترل جابجایی در محیط را به‌دست بگیرند و با آنالوگ‌های کنترلر به آرامی در محیط حرکت کنند.

اتزیو در بازی Assassin's Creed Ezio Collection

قتل‌های مخفیانه و مبارزات از دیگر مواردی هستند که طرفداران از یک بازی Assassin’s Creed انتظار دارند. در نسخه‌ی VR، قتل مخفیانه یکی از راه‌های اصلی کشتن دشمنان به حساب می‌آید. هیدن‌بلیدهای معروف سری با نگه داشتن یک دکمه فعال خواهند شد و بازیکنان می‌توانند با حرکت دست خود دشمنان را به قتل برسانند. طبق اطلاعات فاش‌شده به نظر می‌رسد که دشمنان در حالت مخفی‌کاری تنها با یک ضربه‌ی هیدن بلید کشته می‌شوند. اما اگر دشمن از حضور شما آگاه شود، برای شکست دادن وی به ضربات بیشتری نیاز خواهد بود.

مبارزه با شمشیر نیز در بازی Assassin’s Creed Nexus گنجانده شده است. همان‌طور که از یک بازی VR انتظار می‌رود، مبارزات با شمشیر به‌صورت استاندارد شامل به‌دست گرفتن شمشیر و تکان دادن آن برای حمله یا دفاع از خود است. برای کشتن دشمنان با شمشیر احتمالا چهار یا پنج ضربه نیاز باشد؛ هرچند بازیکنان حرفه‌ای می‌توانند یا یک ضربه‌ی شمشیر به سر، دشمنان را از پیش رو بردارند.

به نظر می‌رسد تیم سازنده از مکانیسم Lockpicking یا قفل‌گشایی برای طولانی‌تر کردن زمان انجام مراحل استفاده کرده باشد؛ به طوری که در هر مرحله چند در و صندوق وجود دارد که بازیکنان باید قفل آن‌ها را باز کنند. قفل‌گشایی در بازی Assassin’s Creed Nexus به مانند یک مینی‌گیم جذاب طراحی شده است و به نظر می‌رسد باز کردن برخی در‌ها و صندوق‌های مخفی بازیکنان را به پاداش‌های ارزشمندی خواهد رساند.

مکانیسم Leap of Faith هم در این بازی VR وجود دارد که طبق گزارش منابع، یک ویژگی فوق‌العاده است که هر طرفدار سری Assassin’s Creed از آن لذت خواهد برد. به نظر می‌رسد ایستادن به شکل T و پریدن از لبه‌ی یک ساختمان در دسته‌ای از علف‌های خشک در یک بازی واقعیت‌-مجازی بسیار هیجان‌انگیز باشد.

شخصیت‌های سری Assassin’s Creed

نسخه‌های واقعیت-مجازی از دو سری Assassin’s Creed و Splinter Cell در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ معرفی شدند. هر دو پروژه توسط استودیو Red Storm Entertainment با پشتیبانی استودیوهای Düsseldorf ،Mumbai و Reflections شرکت یوبی‌سافت در حال توسعه هستند. به‌گفته‌ی هندرسون، اطلاعات منابع داخلی نشان می‌دهد که احتمالا بازی Assassin’s Creed Nexus حدود یک سال دیگر منتشر خواهد شد.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی این نسخه‌ی جدید از سری بازی Assassin’s Creed یوبیسافت را با ما در میان بگذارید.


منبع Exputer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده