نویسنده: حسن اکرامی
// شنبه, ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۶

رشد پیش‌بینی مالی کپکام به لطف فروش قدرتمند بازی ها

کپکام از فروش عالی بازی‌های دو سری محبوب Resident Evil و Monster Hunter رضایت بسیار زیادی دارد و بر همین اساس پیش‌بینی‌های مالی خود از درآمد آینده را افزایش داده است.

دو مجموعه‌ی محبوب Resident Evil و Monster Hunter مدت زیادی است که در اوج به سر می‌برند و بهترین عملکردهای تجاری را برای شرکت کپکام رقم می‌زنند. محبوبیت و کیفیت بالای نسخه‌های اخیر این دو مجموعه سبب سود تجاری مداوم شده است و شرکت کپکام از مزایای مالی آن بهره می‌برد.

در همین راستا به‌تازگی این ناشر ژاپنی اعلام کرد که پیش‌بینی‌های خود برای درآمد سالانه را از نظر درآمد عملیاتی و درآمد خالص افزایش می‌دهد. این اقدام کپکام بیشتر به‌لطف عملکرد تجاری موفق بازی‌های Resident Evil Village، نسخه‌ی پی سی Monster Hunter Rise و Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin بوده است. همچنین کپکام می‌گوید فروش مستمر بازی‌های قدیمی‌تر و محصولاتی که با تخفیف عرضه می‌شوند نیز از عوامل افزایش پیش‌بینی‌های مالی به شمار می‌آیند.

کاراکتر Monster Hunter Rise در حال شکار هیولا

«در اساس تجارت محتوای دیجیتال خود شاهد عملکرد مطلوب آثاری به مانند Resident Evil Village، جدیدترین بازی این سری و همچنین Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin، یک بازی نقش‌آفرینی از مجموعه‌ی Monster Hunter بودیم. علاوه‌بر این موارد، انتشار نسخه‌ی پی سی بازی Monster Hunter Rise در ماه ژانویه (عنوانی که ابتدا در ماه مارس ۲۰۲۱ منتشر شد)، افزایش فروش بازی‌های قدیمی‌تر که محبوبیت پایداری دارند و عمدتا نسخه‌های قدیمی مجموعه‌های اصلی کپکام هستند و هم‌افزایی فروش بازی‌هایی که در نیمه‌ی چهارم سال مالی با تخفیف عرضه شدند، سبب شد که انتظار خود از پیش‌بینی‌هایی که برای میزان فروش خالص داشتیم را افزایش دهیم.

علاوه‌بر این، ما انتظار داریم درآمد عملیاتی، درآمد عادی و درآمد خالص منتسب به سهام‌داران اصلی، همگی بهتر از پیش‌بینی قبلی ما باشند».

شرکت کپکام در حال حاضر روی توسعه‌ی بسته الحاقی بازی Resident Evil Village کار می‌کند. همچنین بازی Monster Hunter Rise: Sunbreak به‌زودی منتشر می‌شود؛ بنابراین به احتمال زیاد فروش موفق این دو مجموعه در آینده تداوم خواهد داشت. طبق آخرین آمارهای رسمی منتشرشده، بازی Resident Evil Village بیش از ۵.۷ میلیون نسخه، بازی Monster Hunter Rise بیش از ۷.۷ میلیون نسخه و بازی Monster Hunter Stories 2 تا ۱.۳ میلیون نسخه در سراسر جهان فروش داشته‌اند.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی این خبر را با زومجی در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده