تغییر سیاست سونی و نینتندو درخصوص تمدید خودکار اشتراک کاربر
به گزارش وبسایت Video Games Chronicle، روز گذشته سونی و نینتندو اعلام کردند که تغییراتی در سیستم تمدید خودکار حساب هر مشترک سرویسهای آنها به وجود میآید. این تغییرات در پی فشار تحقیقات قانونی سازمان قانونگذاری رقابتی بریتانیا یا CMS صورت خواهد گرفت. طبق دستورالعملهای جدید، سونی متعهد میشود تا با کاربرانی که مدت زیادی از سرویس پلی استیشن پلاس خود استفادهای نکردهاند و در عین حال اشتراک آنها بهطور خودکار تمدید میشود، ارتباط برقرار کند؛ تا آنها را در صورت عدم تمایل به لغو اشتراک، مورد راهنمایی قرار بگیرند.
اگر وضعیت این اکانتها پس از اخطار همچنان بدون استفاده بماند، سونی تا زمان استفادهی دوبارهی آنها از اشتراک از دریافت اطلاعات پرداختی این کاربران خودداری خواهد کرد. براساس اطلاعات منتشرشده، نینتندو نیز تغییراتی در سیاستهای خود در خصوص اشتراک سرویس Nintendo Switch Online اعمال کرده است. بر این اساس در اکانت کاربرانی که برای بار اول اشتراک این سرویس را خریداری میکنند، گزینهی تمدید خودکار اشتراک بهصورت پیشفرض فعال نخواهد بود. البته همچنان امکان فعالسازی قابلیت تمدید خودکار اکانتها وجود دارد، اما کاربران باید این گزینه را بهصورت دستی و پس از پیوستن به این سرویس از تنظیمات حساب خود فعال کنند.
مایکل گرنفل، مدیر اجرایی عملیات قانونی سازمان رقابت و بازارها در این رابطه میگوید: «در نتیجهی تحقیقات ما، تغییرات مهمی در این صنعت برای حفاظت از مصرفکنندگان و ازبینبردن نگرانیهای مربوطبه تمدید خودکار اشتراکهای دیجیتالی صورت گرفته است. دیگر شرکتهای دنیای فناوری که از قابلیت تمدید خودکار اشتراکهای دیجیتالی استفاده میکنند نیز باید سیاستهای خود را برای اطمینان از تطابق آنها با قوانین حمایت از حقوق مصرفکنندگان بررسی کنند».
پیش از این در ماه ژانویهی امسال، مایکروسافت به همین خاطر قوانین خود را در خصوص تمدید خودکار اشتراکهای گیم پس تغییر داد. البته هنوز مشخص نیست که این قوانین جدید تنها در خصوص مصرفکنندگان بریتانیایی صورت میگیرد یا دارندگان اشتراکهای صنعت بازی های ویدیویی بهصورت بینالمللی از این شرایط بهبودیافته بهرهمند میشوند.
نظر شما کاربران زومجی در اینباره چیست؟ شما میتوانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.