نویسنده: هومن فلاحی
// سه شنبه, ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۳

تبدیل شدن استودیو Vicarious Visions به یکی از تیم های داخلی بلیزارد

استودیو سازنده بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy برای همیشه استفاده از نام Vicarious Visions را کنار گذاشت و تبدیل به یکی از تیم‌های داخلی بلیزارد شد.

ساعاتی پیش صفحه‌ی توییتر رسمی استودیو Vicarious Visions اکتیویژن بلیزارد از ادغام رسمی و کامل با بلیزارد انترتینمنت خبر داد. Vicarious Visions که ساخت بازی‌های محبوبی مانند نسخه‌ی ریمیک دو بازی ابتدایی مجموعه‌ی ورزشی Tony Hawk’s Pro Skater را در کارنامه دارد، از امروز فقط عضوی از تیم‌های تیم‌های بازی‌سازی داخلی بلیزارد خواهد بود.

به‌گفته‌ی بلیزارد، هر ۲۰۰ کارمند استودیو از این پس در ساخت‌ بازی‌های جدید Blizzard Entertainment همکاری خواهند کرد. البته با توجه‌به وب‌سایت رسمی Vicarious Visions به‌نظر می‌رسد که دفتر مرکزی و محل کار اعضای این استودیو از مکان فعلی خود در شهر آلبانی در ایالت نیویورک تغییری نخواهد کرد. تیم نام‌برده از این پس فقط روی بازی‌های بلیزارد کار می‌کند و به‌صورت رسمی با نام Blizzard Albany به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

استودیو Vicarious Visions که بیش از ۳۰ سال در صنعت بازی‌‌های ویدیویی فعالیت دارد، در سال ۲۰۰۵ به تصاحب شرکت اکتیویژن درآمد و از آن زمان در ساخت بسیاری از بازی‌های این ناشر مانند دستینی، Guitar Hero و کالاف دیوتی همکاری کرده است. بسیاری از گیمرها نیز این استودیو را با بازی‌های بازسازی‌شده‌ سه‌گانه‌ی کرش بندیکوت می‌شناسند؛ مجموعه‌ای که براساس گزارش ها در دو سال اول عرضه‌ی خود از سال ۲۰۱۷ توانست به فروش بیش از ۱۰ میلیون نسخه‌ای دست پیدا کند.

استودیو Vicarious Visions، سازنده بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy و بازی Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2

پیش از این در ماه ژانویه اعلام شده بود که همکاری موقت Vicarious Visions با بلیزارد برای کمک به پیشبرد ساخت بازی‌های این ناشر دائمی شده است و کارمندان به‌زودی باید آماده‌ی تغییر نام شرکت و تغییرات مدیریتی باشد. در آن زمان جن اونیل، مدیر استودیو Vicarious Visions پس از استعفای جی الن برک از ریاست بلیزارد، به همراه Mike Ybarra به‌عنوان مدیرعامل‌های جدید Blizzard Entertainment معرفی شده بودند. بااین‌حال به سرعت اونیل به‌دلیل مشکلات مدیریتی گسترده و تبعیض سازمان‌یافته در این شرکت از بلیزارد جدا شد. اونیل یکی از دلایل اصلی استعفای خود را پایین بودن قابل‌توجه میزان حقوق دریافتی خود نسبت به مایک ایبارا اعلام کرده بود.

تحلیل‌گرها عقیده دارند که مشکلات شدید مدیریتی و وضعیت نامطلوب پیشرفت ساخت بازی‌های موردانتظار بلیزارد مانند دیابلو ۴ و اورواچ ۲ از دلایل مهم از بین رفتن هویت مستقل استودیو Vicarious Vision و تبدیل شدن آن به یکی از تیم‌های بازی‌سازی داخلی این شرکت به‌حساب می‌آید. تیم مدیریت شرکت Activision Blizzard امیدوار است که با اضافه کردن بازی‌سازهای بیشتر به روند توسعه‌ی این بازی‌ها بتواند زمان از دست رفته در سال‌های ساخت آن‌ها را جبران کند.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده