نویسنده: هومن فلاحی
// سه شنبه, ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۲۳

بهینه‌سازی بازی های بیشتر از ایکس باکس برای استیم دک | از Ori تا Halo Wars

مایکروسافت از اضافه شدن بازی‌های بیشتری از آثار Xbox Game Studios به فهرست بازی‌های پشتیبانی شده‌ی استیم دک خبر داده است.

حدود یک ماه از در دسترس گرفتن کامپیوتر قابل حمل استیم دک می‌گذرد و خریداران این دستگاه در انتظار اضافه شدن بازی‌های موردعلاقه‌شان به فهرست پشتیبانی این پلتفرم هستند. مایکروسافت در هنگام عرضه‌ی این دستگاه از بهینه بودن بازی‌هایی مانند Psychonauts 2 و Hellblade: Senua's Sacrifice خبر داده بود و حالا اسامی بازی‌های جدیدی از آثار فرست پارتی ایکس باکس اعلام شده است که به بهترین شکل روی استیم دک اجرا می‌شوند.

براساس اطلاعات منتشر شده، بازی‌های Rush: A Disney–Pixar Adventure ،Killer Instinct ،Halo Wars: Definitive Edition ،Ori and the Blind Forest: Definitive Edition و Fable Anniversary بازی‌هایی هستند که از حالا برچسب Verified یا تایید شده را در فروشگاه استیم دریافت کرده‌اند. این برچسب به‌این معنا است که این بازی‌ها توسط ولو و سازندگان اصلی آن‌ها به‌صورت کامل تست و بررسی شده‌اند و بنابراین بدون هیچ مشکل و باگ گرافیکی خاصی روی سیستم‌عامل اختصاصی استیم اواس (Steam OS) اجرا می‌شوند.

همچنین به‌گفته‌ی مایکروسافت بازی‌های Deadlight ،Minecraft Dungeons ،Gears Tactics و Halo: Spartan Assault نیز برچسب Playable یا قابل بازی را دریافت کرده‌اند. این برچسب به‌این معنا است که این بازی‌ها از ابتدا تا انتها قابل بازی هستند اما ممکن است در برخی موارد یا مراحل خاصی کاربران با باگ های گرافیکی نادری مواجه شوند و برای اجرای بهتر به تغییر بعضی از تنظیمات‌شان توسط کاربر نیاز داشته باشند. مایکروسافت در تلاش است تا بازی‌های بیشتری را به این حداقل استاندارد قابل بازی برساند.

بسیاری از هواداران همچنان در انتظار پشتیبانی استیم دک از بازی‌های پرطرفداری مانند Gears 5 ،Halo: The Master Chief Collection، هیلو اینفینیت و شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت هستند؛ اما به‌دلیل به‌کار رفتن فناوری آنتی‌چیت در بخش آنلاین این بازی‌ها فعلا امکان تجربه‌ی آن‌ها روی پلتفرم استیم دک به‌راحتی امکان‌پذیر نیست. استیم دک از فناوری رابط پروتون برای شبیه‌سازی نسخه‌ی لینوکس بازی‌ها استفاده می‌کند و این رابط در حال حاضر با ابزارهای ضدتقلبی که بسیاری از بازی‌های آنلاین از آن استفاده می‌کنند همخوانی ندارد. البته ولو وعده داده است تا در زودترین زمان ممکن برای رفع این مشکلات نرم‌افزاری اقدام خواهد کرد.

کنسول قابل حمل Steam Deck با قیمت ۳۹۹ دلار برای نسخه ۶۴ گیگابایتی، ۵۲۹ دلار برای نسخه ۲۵۶ گیگابایتی و ۶۴۹ دلار برای نسخه ۵۱۲ گیگابایتی برای خرید از فروشگاه استیم در دسترس است. نسخه ۶۴ گیگابایتی این دستگاه از حافظه داخلی eMMC استفاده می‌کند و دیگر نسخه‌ها به حافظه پر سرعت SSD مجهز هستند.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع Steam gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده