نویسنده: هومن فلاحی
// پنجشنبه, ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹

مناطق متفاوت بازی Diablo 4 در ویدیوهای جدید رسمی

ویدیوهای گیم‌پلی جدید Diablo IV مناطق جدید و محیط‌های بازی را به‌نمایش می‌گذارند.

پاییز گذشته شاهد تأخیر خوردن دو بازی Overwatch 2 و Diablo IV تا سال ۲۰۲۳ بودیم و هواداران همچنان در انتظار انتشار اطلاعات بیشتر از نسخه‌ی جدید دیابلو هستند. به همین دلیل روز گذشته بلیزارد انترتینمنت ویدیوهای جدیدی از این بازی نقش‌آفرینی پخش کرد که بازیکنان را بیشتر با محیط‌ها و ریجن‌های بازی آشنا می‌کند.

این ویدیوهای جدید اولین نمایش از اطلاع‌رسانی دوره‌ای بلیزارد از مراحل ساخت دیابلو ۴ در سال ۲۰۲۲ است. براساس اطلاعات منتشرشده، نقشه‌ی کلی بازی به پنج منطقه‌ی متفاوت و در عین حال متصل به یک دیگر تقسیم شده است که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌ها و فضاسازی منحصربه‌فرد خود را دارند. تمامی این مناطق به‌صورت یکپارچه درکنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و بازیکنان بدون نیاز به دیدن صفحه‌ی لودینگ می‌توانند آزادانه به هر منطقه‌ای که می‌خواهند سفر کنند. طراح محیط‌های بازی Matt McDaid می‌گوید این سرزمین‌ها با اسرار، غارها و خطرات متنوعی پر شده‌اند و این برعهده‌ی گیمرها خواهد بود که تصمیم بگیرند به کدام یکی از این مناطق سر بزنند.

تمامی این تصمیمات در طراحی بازی باعث شده است که Diablo IV ساختاری جهان-باز داشته باشد و داستان بازی نیز به‌صورت غیرخطی روایت خواهد شد. انتخاب‌های بازیکن نقش زیادی در بازی Diablo IV دارد و این گیمر‌ها هستند که تصمیم می‌گیرند کدام خط داستانی را در کدام منطقه از بازی دنبال کنند.

سه بخش Scosglen ،Orbei Monastery و Kyovashad مناطقی هستند که در این ویدیوهای جدید با آن‌ها آشنا می‌شویم. منطقه‌ی Scosglen محیط‌های جنگلی و ساحلی دنیای Sanctuary را شامل می‌شود. این منطقه محل زندگی Druid‌ها، گرگینه‌ها و هیولاهای The Drowned است.

Orbei Monastery یک منطقه‌ی دورافتاده و صحرایی است و Kyovashad طبق توصیف سازندگان یک شهر نفرین‌شده با معماری قرون وسطی خواهد بود که دشمنان خطرناک، وحشی و خشن در آن حضور دارند. شما می‌توانید ویدیوی نمایش این سه منطقه را در ادامه تماشا کنید. بخش دیگری از این ویدیو به نمایش صداگذاری و فضاسازی منطقه‌ی ساحلی Scosglen می‌پردازد. توجه داشته باشید که این ویدیوها صرف به قصد معرفی محیط کلی گیم‌پلی بازی و از نسخه‌ی در حال ساخت Diablo IV پخش شده است و نمایانگر مبارزات و روند گیم‌پلی نهایی بازی نخواهد بود.

دانلود از آپارات

بخش دیگری از ویدیو‌های پخش‌شده مربوط‌به گیم‌پلی سه دانجن جدید بازی است. به‌گفته‌ی سازندگان بازی، Diablo IV چیزی در حدود ۱۵۰ دانجن یا سیاه‌چاله‌ی متفاوت خواهد داشت و بخش‌هایی از این دانجن‌ها به‌صورت تصادفی و رندوم ساخته می‌شود. حرکت در این دانجن ها نیز همانند مناطق اصلی بازی بدون لودینگ و معطلی خواهد بود و به‌پایان رساندن هرکدام از آن‌ها غنائم و لوت‌های با ارزشی را نصیب بازیکنان می‌کند.

برخلاف مناطق اصلی بازی، کاربرانی که با یکدیگر در یک گروه نباشند، در دانجن‌های دیگر بازیکنان حضور ندارند و تجربه‌ چندنفره‌ی این بخش از بازی صرفا با همکاری با دوست‌های هر بازیکن امکان‌پذیر است. Forgotten Places in the world ،Wretched Caves و Flooded Depths سه نمونه از الگوهای دانجن‌های از پیش ساخته‌شده توسط بلیزارد برای استفاده در دیگر سیاه‌چاله‌های بازی هستند که می‌توانید ویدیوی معرفی آن‌ها را از صفحه‌ی یوتیوب رسمی سری دیابلو تماشا کنید.

آخرین ویدیو پخش‌شده‌ی جدید نیز یک نمایش کلی از طراحی محیط‌های جهان‌باز Diablo IV را ارائه می‌دهد؛ با صحنه‌هایی از جنگل‌ها، غارهای زیرزمینی، اجتماعات مردمی و قلمروهای جهنمی دنیای Sanctuary. شما می‌توانید ویدیوی نمایش مناطق مختلف دنیای Diablo IV را در ادامه تماشا کنید.

دانلود از آپارات

کارگردان هنری بازی، Diablo IV را یک نسخه‌ی تاریک‌تر و جدی‌تر از بازی‌های قبلی این مجموعه می‌داند. دیابلو ۳ در زمان عرضه با انتقادها و واکنش ها زیادی در خصوص فاصله گرفتن از فضا و اتمسفر تاریک و جدی‌تر دو نسخه‌ی ابتدایی مواجه شد و حالا توسعه‌دهندگان Diablo IV می‌خواهند تا فضاسازی این بازی را به ریشه‌های پرطرفدار این سری برگردانند. کارگردان بازی می‌گوید داستان اصلی Diablo IV نیز به‌دنبال همین هدف، ماجرای مردم عادی جهان Sanctuary را روایت می‌کند و برخلاف دیابلو ۳ داستان پادشاهان، مسائل سیاسی و دیگر تم‌های خیال‌پردازی حماسی (High fantasy) این‌‌بار در اولویت قرار ندارد.

بازی اکشن نقش‌آفرینی Diablo IV در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۲۳ برای پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و کامپیوترهای شخصی منتشر می‌شود. البته احتمال لغو نسخه‌‌ی کنسول‌های نسل هشتمی بازی باتوجه‌به طولانی شدن مراحل ساخت بازی وجود دارد که فعلا باید منتظر اطلاع‌رسانی رسمی بلیزارد بمانیم.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده