// پنجشنبه, ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۸

افت ارزش سهام نینتندو پس از تاخیر بازی Zelda: Breath of the Wild 2

نینتندو اعلام کرد که بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild از سال ۲۰۲۲ تا بهار ۲۰۲۳ تأخیر خورده است. پس از این اتفاق، ارزش سهام این شرکت ۶ درصد کاهش یافت.

Zelda: Breath of the Wild 2 یعنی دنباله‌ی بسیار مورد انتظار بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild که هنوز نام رسمی آن را نمی‌دانیم، به‌تازگی تأخیر خورد. براساس جدیدترین اخبار بازی پس از اینکه نینتندو خبر انتقال تاریخ عرضه‌ی این محصول به فصل بهار سال ۲۰۲۳ را اعلام کرد، ارزش سهام شرکت با افت ۶ درصدی مواجه شد.

کاهش شش درصدی سهام این غول ژاپنی صنعت بازی، مدت کوتاهی پس از آن صورت گرفت که به گزارش رویترز سهام شرکت نسبت به سال گذشته شاهد رشد نسبتا تند ۲۵ درصدی بود. بااین‌حال، موردی که این رکود را بسیار جالب می‌کند این است که باوجود تأخیر در انتشار دنباله‌ی زلدا، نینتندو همچنان تعدادی بازی مهم برای سال جاری میلادی دارد؛ از Splatoon 3 و Pokemon Scarlet and Violet گرفته تا Nintendo Switch Sports و Xenoblade Chronicles 3.

دکتر سرکان توتو، بنیانگذار شرکت مشاوره Kantan Games گفت: «اگر سالی وجود داشته باشد که نینتندو بتواند عرضه‌ی زلدا را به تأخیر بیاندازد، امسال است. سال مالی جدید شرکت هنوز شروع نشده است و آن‌ها عرضه‌ی تمام این بازی‌های دارای شانس فروش فراوان را در برنامه دارند».


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده