نویسنده: حسن اکرامی
// شنبه, ۶ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۸

شایعه: تغییر نام سری بازی FIFA به EA Sports FC در آینده نزدیک

به نظر می‌رسد مشکلات شرکت الکترونیک آرتز در زمینه‌ی توافق جهت تمدید لایسنس سری فوتبالی FIFA همچنان ادامه دارد و احتمالا در ادامه شاهد تغییر نام این سری فوتبالی محبوب خواهیم بود.

باتوجه‌به گزارش‌های منتشرشده، به نظر می‌رسد احتمالا بیش از سه دهه همکاری شرکت EA و فیفا به پایان راه خود نزدیک شده است. اواخر سال گذشته‌ی میلادی بود که EA تایید کرد در حال انجام بررسی‌های لازم جهت تغییر نام احتمالی سری بازی FIFA است؛ چرا که احتمال قطع همکاری این ناشر با فدراسیون بین‌المللی فوتبال وجود دارد. حال باتوجه‌به گزارش‌های منتشرشده به نظر می‌رسد به‌زودی شاهد این قطع همکاری خواهیم بود.

به‌تازگی جف گراب، در جدیدترین اپیزود برنامه‌ی GrubbSnax رسانه Giant Bomb اعلام کرد که EA به‌زودی به تغییر نام سری FIFA خواهد پرداخت. گراب اعلام کرد که باتوجه‌به انقضای قرارداد این شرکت با فدراسیون فوتبال، الکترونیک آرتز قصد دارد نام مجموعه‌ی فوتبالی خود را به EA Sports FC تغییر دهد. همچنین فدراسیون فوتبال نیز باید به‌دنبال توسعه‌دهندگان دیگری باشد تا لایسنس خود را برای ساخت بازی‌های فوتبالی در اختیار آن‌ها قرار دهد. به نظر می‌رسد این گزارش بسیار به واقعیت نزدیک باشد. زیرا در سال گذشته EA به‌صورت رسمی دامنه‌ی تجاری EA Sports FC را به ثبت رساند.

امباپه در کنار لوگوی فیفا 22

گزارش‌هایی که در اکتبر سال ۲۰۲۱ منتشر شدند، نشان می‌دادند که فدراسیون فوتبال به ازای هر دوره‌ی چهار ساله مبلغ ۲.۵ میلیارد دلار برای تمدید قرارداد خود را از EA طلب کرده است. همچنین این سازمان به‌دنبال اعمال محدودیت‌هایی است که نحوه‌ی درآمدزایی از سری FIFA را دچار تغییرات می‌کنند. درنهایت شرکت الکترونیک آرتز نیز در واکنش به این گزارش‌ها چندی پیش اعلام کرد که مجوز فیفا درواقع سازندگان را از گسترش بازی فوتبالی خود به روشی که می‌خواهند، منع کرده است.

نظر شما درباره‌ی این خبر و تغییر نام سری فیفا چیست؟ آن‌ها را با زومجی و سایر کاربرها به اشتراک گذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده