نویسنده: هومن فلاحی
// چهار شنبه, ۳ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۲

انتشار پورت غیر رسمی بازی The Legend of Zelda: Ocarina of Time برای کامپیوتر

نسخه‌ی پورت شده‌ی بازی محبوب Ocarina of Time از مجموعه‌ی افسانه‌ی زلدا، امکان تجربه‌ی پورت مستقیم این بازی را برای هواداران فراهم می‌کند.

روز گذشته گروه نرم‌افزاری Harbour Masters اعلام کرد مراحل توسعه‌ی پورت مستقیم بازی پرطرفدار The Legend of Zelda: Ocarina of Time برای پلتفرم ویندوز به پایان رسیده است و هواداران می‌توانند از همین حالا نسبت به تجربه‌ی این نسخه از بازی اقدام کنند.

این پورت جدید از ویژگی‌هایی مانند گرافیک HD، ورودی کیبورد، کنترل‌ حرکتی ژیروسکوپی (Gyroscope Aiming) و مانیتورهای فوق عریض پشتیبانی می‌کند. سازندگان این پورت اضافه شدن امکاناتی مانند اجرای بازی با نرخ فریم ۶۰ و بیشتر، کنترل دوربین با دو جوی‌استیک، تکسچرها و فایل‌های صوتی HD و پستیبانی از سیستم‌عامل‌های لینوکس و مک را در به‌روزرسانی‌های بعدی وعده دادند.

اجرای این پورت از بازی با استفاده از نرم‌افزاری با نام Ship of Harkinian امکان‌پذیر است. به این صورت که کاربران یک رام از نسخه‌ی نینتندو ۶۴ بازی Ocarina of Time را داخل این نرم‌افزار بارگذاری می‌کنند و سپس این برنامه با استخراج داده‌ها و فایل‌های بازی، یک فایل نصبی نهایی را به کاربر تحویل می‌دهد که برای اجرا به نرم‌افزارهای امولاتور کنسول‌های نینتندو نیازی ندارد. کاربران می‌توانند این نرم‌افزار را از سرور دیسکورد Ship of Harkinian به رایگان دانلود کنند.

گروه Harbour Masters امیدوار هستند که عدم انتشار مستقیم فایل نصبی این بازی می‌تواند از اقدامات قانونی نینتندو علیه این پروژه جلوگیری کند. از نظر قانونی این بازی ازطریق مهندسی معکوس کد نسخه‌ی اصلی بازی به حالت اجرایی درآمده است و بند مشخصی از قوانین شرایط استفاده‌ی بازی The Legend of Zelda: Ocarina of Time که توسط نینتندو تنظیم شده است، در این پروژه نقض نشده است. شما می‌توانید ویدیویی از اجرای این نسخه از بازی را در ادامه تماشا کنید.

دانلود از آپارات

گروه Harbour Masters به‌دنبال انتشار پورت مستقیم یکی دیگر از بازی‌های محبوب مجموعه‌ی افسانه‌ی زلدا یعنی The Legend of Zelda: Majora's Mask در آینده‌ی نزدیک هستند. در حال حاضر چیزی در حدود نیمی از کار این پروژه پیشرفت داشته است و این گروه نرم‌افزاری مشتاق همکاری با همه‌ی طرفداران این بازی برای تکمیل پروژه پورت مستقیم این بازی هستند.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده